شیوه جدید کلاهبرداری از دستگاه های پایانه فروش

شنبه ، 22 تیر 1392 ، 07:58

 


بانک ملی ایران تاکید کرده است: بر اساس اطلاعات دریافتی افرادی با معرفی خود به عنوان کارشناس یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد بانک‌ها،اقدام به سوء استفاده می‌کنند.

این افراد با طرح عناوین متفاوت از جمله ایجاد امکانات و قابلیت‌های جدید (مانند انتقال کارت به کارت) بر روی پایانه‌های فروش اقدام به جمع‌آوری یا جابه‌جایی دستگاه‌های کارت‌خوان می‌کنند و همچنین با شناسایی مشتریان خاص که تراکنش‌های قابل ملاحظه‌ای بر روی پایانه‌های فروش دارند و با انجام تراکنش‌ها به بهانه‌هایی مانند انتقال وجه، آزمایش و … با جلب اعتماد مشتریان به اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز مشتریان دست می یابند و مراحل کلاهبرداری و سوء استفاده‌های خود را تکمیل می‌کنند.

 


این افراد سودجو در مرحله اول ضمن مراجعه به فروشگاه، درخواست دریافت موجودی حساب خود از پایانه فروش فروشگاه را می کنند و پس از دریافت رسید به بهانه کافی نبودن موجودی از فروشگاه خارج می شوند و با استفاده از رایانه و چاپگر، رسید جعلی مشابه رسید فروشگاه را با مبلغ مشخصی که قصد خرید داشته‌‌اند، تهیه می‌کنند. در مرحله بعد با مراجعه مجدد به همان فروشگاه ، سفارش خرید کالا را می دهند و هنگامی که فروشنده در حال آماده کردن جنس است ، شخصاً به پایانه فروش مراجعه و با کشیدن کارت عابر بانک، مبلغ ناچیزی را به حساب فروشنده واریز و در فرصتی مناسب، رسید جعلی را با رسید مربوطه جابه‌جا کرده و به فروشنده تحویل می‌دهند و با دریافت کالا از فروشگاه خارج می‌شوند.

ضروری است دارندگان پایانه‌های فروش برای پیشگیری از مشکلات مذکور عملیات مربوط به خرید از طریق دستگاه‌ از قبیل کشیدن کارت، ثبت مبلغ، دریافت رسید خرید و گرفتن موجودی کارت را به جز ورود رمز کارت شخصاً انجام دهند و یا بر انجام عملیات نظارت دقیق داشته باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ربات ها هم دارای حس لامسه می شوند
این دو بانک هیچوقت تحریم نشدند ◄

مطالب مرتبط
بنر