دو وب سایت مفید در حوزه موبایل و فناوری

يكشنبه ، 23 تیر 1392 ، 12:38

دوره ای که ما در آن زندگی می کنیم، دوره ای است که در آن هر روز هزاران وب سایت و وبلاگ مثل قارچ از فضای اینترنت سربرمی آورند و برای هر مطلبی که در فضای اینترنت در جست وجوی آن هستیم، ده ها یا صدها هزار نتیجه را در بر خواهند داشت. اما اینها تا چه حد می توانند مفید باشند؟ کدام یک از این وب سایت ها یا وبلاگ ها قابل اعتماد هستند و مطالب درست و کافی را به شما ارائه می دهند؟

برای پاسخ به این سوال، کافی است ابتدا نگاهی به دنیای نه چندان کوچک فناوری تلفن همراه یا گجت ها داشته باشیم. هر روز هزاران وب سایت اخبار و اطلاعات دنیای فناوری را به زبان های مختلف فارسی، انگلیسی و غیره به ما ارائه می دهند. اما از نظر شما کدام ها جامع تر و جذاب تر هستند؟ برخی وب سایت ها با وجود ظاهر خیره کننده و بخش های متنوعی که دارند بار اطلاعاتی کمی دارند و شما پس از کلی بالا و پایین کردن آنها دست آخر بدون حصول هیچ نتیجه ای وب سایت را ترک می کنید. ما برای جلوگیری از اتلاف وقت شما ۲ تا از بهترین وب سایت ها در حیطه فناوری و موبایل را در اختیار شما قرار داده ایم که به زبان انگلیسی هستند.

انگجت

www.engadget.com


از دیدن ظاهر شلوغ پلوغ وب سایت انگجت نترسید! این وب سایت دروازه ای به سوی دنیایی از گجت ها است که تعداد آنها را نمی توان شمرد. هر چه می خواهید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و خلاصه هر چیزی که مربوط به فناوری باشد را در انگجت می توان یافت. داغ ترین و به روزترین اخبار و شایعات پیرامون موبایل های هوشمند و غیر هوشمند، تبلت ها، کامپیوتر، دوربین و غیره را در انگجت جویا شوید. با یک بار دیدن شیفته محتوای متنوع این وب سایت می شوید، به طوری که می توانید برای راحتی بیشتر ،نرم افزار این وب سایت را برای برخورداری از جدیدترین اخبار با توجه به سیستم عامل گوشی خود دانلود کنید.

کنار لوگوی وب سایت، در بالاترین نوار موجود در صفحه اصلی می توانید علاوه بر نوار جست وجو، انگجت را در نسخه های موبایلی، کلاسیک و اچ دی بر حسب دستگاهی که با آن صفحه را بارگذاری کرده اید ببینید؛ یعنی برای مشاهده وب سایت با تلفن همراه می توان نسخه موبایلی وب سایت را دید و برای تماشا در تلویزیون های مجهز به اینترنت نسخه HD.


زیر این نوار هم برچسب داغ ترین مطالب و فناوری ها را می توانید ببینید که با کلیک بر روی آنها مثلا آی فون ۵s مطالب داغ موجود در وب سایت که مربوط به آن است را مشاهده کنید.

کمی پایین تر نیز نوار ابزار اصلی شما را به بخش های متنوع هدایت می کند. این بخش ها عبارتند از: اخبار، گالری، ویدیو، بررسی تخصصی، پادکست، موضوعات و فروشگاه اینترنتی وب سایت انگجت.

انگجت را برای اطلاع از پخش زنده مهم ترین همایش ها و نمایشگاه ها و معرفی محصولات، اخبار، بررسی و حتی شایعات موجود در فضای وب در مورد تمامی محصولات به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید از تمامی اخبار فناوری در سراسر دنیا در لحظه با خبر شوید، فید خبرخوان را مشترک شوید.

جی اس ام آرنا

www.gsmarena.com


جی اس ام آرنا را همه موبایل بازها می شناسند. اینجا مانند انگجت خبری از گجت ها و دستگاه های الکترونیک جورواجور نیست. فقط موبایل است و تبلت! در این وب سایت که ظاهر مرتب و جمع و جوری دارد، همه چیز سر جای خودش است. همه چیز را می توانید در نوار بالا و سمت چپ جست وجو کنید.

در نوار بالا علاوه بر صفحه اصلی، صفحه اخبار، بررسی تخصصی، وبلاگ جی اس ام آرنا، ابزار، مقایسه، فرهنگ لغات و سوالات را می توانید ببینید. البته شِمایی از همه این بخش ها را می توان در صفحه اصلی دید، اما برای دسترسی به مطالب بیشتر در هر بخش می توان بر روی نوار بالا و بخش مورد نظر مراجعه کرد.

وبلاگ جی اس ام آرنا اخبار حاشیه ای و جزیی تر و نیز اخباری که بیشتر محلی و گاهی شایعه هستند را منتشر می کند. البته ما خواندن این وبلاگ را هم در کنار وب سایت توصیه می کنیم.

در قسمت مقایسه نیز می توانید دو یا چند گوشی را با هم مقایسه کنید و مشخصات فنی آنها را با هم روی ترازو قرار دهید. بخش Tools یا ابزار نیز می توانید مشخصات فنی چند گوشی را با هم مقایسه کنید، کیفیت تصویربرداری و فیلم برداری چند دستگاه موبایل یا دوربین عکاسی را با هم به رقابت بگذارید و پوشش آنتن دهی تلفن خود را در منطقه ای که در آن زندگی می کنید چک کنید.

در بخش بررسی تخصصی نیز تحلیلی موشکافانه از همه امکانات گوشی اعم از سیستم عامل و مشخصات فنی و سخت افزاری گرفته تا برنامه های کاربردی و بازی ها و ظاهر گوشی را می توانید ببینید و بخوانید. این بررسی ها بی طرفانه هستند و هیچ گونه جبهه گیری نسبت به برند خاصی ندارند و نویسندگان با تمام تلاش خود همه معایب و مزایای گوشی را با دقت نظر بیان می کنند.

فرهنگ لغت نیز به شما کمک می کند از لغات پیچیده و فنی که با آن در طول خواندن بررسی محصولات و اخبار مواجه می شوید سردرآورید.

و اما سمت چپ... در این سمت برندهای سازنده تلفن همراه و تبلت در سراسر دنیا به صورت عمودی زیر هم قرار گرفته اند که با کلیک بر روی هر کدام از آنها فهرست تمامی تولیدات آن شرکت را می توانید ببینید. هر کدام از محصولات نیز برای خود شناسنامه ای دارند که شامل مشخصات فنی، تصاویر گوشی از زوایای مختلف حتی چرخش ۳۶۰ درجه و لوازم جانبی موجود در جعبه فروش، معرفی گوشی هایی که از نظر فنی مشابه هستند و خبرهای مربوط به آن در وب سایت را می توانید مشاهده کنید و با نظرات خوانندگان و کاربران وب سایت در مورد آنها آگاه شوید.

آفتاب
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 23 تیر 92
بهای پاساژهای معروف شهرک غرب ◄

مطالب مرتبط
بنر