چطور پول را غلام خودمان کنیم؟

شنبه ، 29 تیر 1392 ، 08:53

این لحظه، دقیقا همین لحظه که این چند خط را می خوانید بخشی از عمر شماست که در حال سپری شدن است. اگر لحظه ای درنگ کنیم خواهیم دید که عمری راسپری کرده ایم اما هیچ بهره ای از آن نبرده ایم. این گفته ایست که همیشه از سوی دانشمندان و بزرگ تر ها به ما گوشزد می شود اما کمتر به آن توجه می کنیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، روزگاری وقتی کسی می گفت عمر همچون چشم به هم زدنی می گذرد چشم هایم را می بستم و می گشودم آنوقت با شیطنت کودکانه می گفتم دیدی نگذشت. درحالی که الان باور کرده ام که به چشم برهم زدنی می گذرد.

دراین بین بسیاری کارها نیمه تمام ماند و رها شد، برخی کارها به نتیجه رسیده و خیلی آرزو ها بر دل ماند. این روند زندگی یکی از عمده ترین روش هایی است  که در زندگی خیلی از ماها عادی شده است و یک علت اصلی هم دارد و آن عدم برنامه ریزی است.

هرکسی در زندگی اش اصالت را به چیزی می دهد برخی غرق درکار می شوند ،برخی غرق درتحصیل و عده ای انقدر برای خانواده وقت می گذارند که خودشان را از یاد می برند برخی هم برعکس جز خودشان کسی را نمی بینند و روزی با خانواده شان غریبه می شوند.

از این بین یکی از فریبنده ترین بازیچه های زندگی ما پول است که گاهی انقدر ما را سرگرم خود می کند که از زندگی می مانیم. در این گزارش تلاش می کنیم به نکاتی اشاره کنیم که کمک می کنند شما ارباب پولهایتان باشید و نه بلعکس.

کار کردن به منزلت، اعتبار، نقش، هویت و مشارکت اجتماعی و نیز استقلال و خودکفایی مالی و اقتصادی، سلامت جسمی و روانی، شادابی و نشاط و احساس مفید بودن می انجامد و از این رو همه ما نیازمند کاریم . شغلمان هم در مقابل به ما پول می دهد.

اما حقیقت این است که پول، شهرت و شغل همگی موقتی هستند و آنچه همیشگی است خانواده و کسانی اند که در کنار آنها احساس آرامش و آسایش می کنیم.اما بی توجهی به آنها باعث درگیری، اضطراب و افسردگی می شود و در نهایت شما را از انجام کار هایتان باز می دارد.

تحقیقات نشان داده بی توجهی به آرامش و آسایش زیان های جبران ناپذیری را به سازمان ها و نهاد ها وارد کرده و هزینه هایی که برای جبران پیش از اندازه کار کردن کارکنانشان می پردازند به مراتب بیش از اضافه کاری آنهاست.

مدیریت صحیح منابع و دارایی ها بهترین راهکاری است که برای فرار از این مشکلات توصیه می گردد. اگر از آنچه در اختیار دارید اعم از زمان و پول به بهترین شکل  بهره ببرید خواهید توانست بین پنج بخش مهم زندگی تان یعنی: "کار"، "خانواده"، "سلامتی"، "دوستان" و "روان" تعادل برقرار نمایید.

خرج کردن پول برای گذاراندن اوقات خوبی در کنار خانواده، چکاب سالانه وضعیت سلامتی، ورزش، هدیه خریدن برای دوستان و اقوام، گرفتن مشاوره های روانشناسی و اجتماعی راه های خوبی برای پول خرج کردن است. پس انداز هم آینده شما را تضمین می کند. اما توجه بیش از اندازه به آن تنها باعث می شود مبالغ زیادی پول در حساب هایتان بماند درحالی که وقتی برای بهره بردن از آن ها نخواهید داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► پرطرفدارترین سایت های ایرانی و خارجی کدامند؟!
نخستین خودرو آمریکایی وارد ایران شد ◄

مطالب مرتبط
بنر