فناوری اسکن چهره در دستگاه های خودپرداز

يكشنبه ، 30 تیر 1392 ، 07:52
یک شرکت امنیتی در اوهایو آمریکا یک دستگاه خود پرداز با صفحه لمسی تولید کرده که شبیه یک تبلت کار می کند و از فناوری تشخیص صورت و کدهای QR برای شناسایی کاربر استفاده می کند.

استفاده از دستگاه های خودپرداز آهسته که کارکردن با آنها به واقع طاقت فرسا است به زودی جای خود را به نسل جدید خودپردازهای اتوماتیکی می دهد که با تشخیص صورت کاربرد به وی اجازه انجام عملیات بانکی می دهد.

این ایده تنها نمونه ایی از مفاهیم و طرحهایی است که اخیرا در کنفرانس دستگاه های خودپرداز اتوماتیک لندن به نمایش گذاشته شد.

دستگاه های خودپرداز الهام گرفته از تبلتها توسط یک شرکت نرم افزار و امنیت به نام دای‌‌بولد ساخته شده است.

علاوه بر طراحی نوین این دستگاه ها که آنها را شبیه به تلفنها و تبلتهای هوشمند می سازد، آنها دربرگیرنده فهرستها و کنترلهای موقعیت یابی نیز هستند.

این دستگاه ها بدون کاغذ کار می کنند و کاربر رسید عملیات بانکی را که انجام داده از طریق پیام متنی یا نامه الکترونیک روی تلفن همراه خود دریافت می کند.


دستگاه خودپرداز اتوماتیک که این شرکت در کنفرانس لندن به نمایش گذاشت به تلفن همراه کاربر متصل می شود و با استفاده از فناوری اسکن با بار کد QR صورت کاربر را شناسایی می کند. این همزمان سازی دستگاه از طریق خدمات مبتنی بر ابر انجام شده و هویت کاربر بدون استفاده از کارت بانکی تأیید می شود.

اطلاعات صفحه تراکنش روی تلفن هوشمند کاربر ظاهر می شود و مشتری می تواند میزان برداشت را مشخص کند. کد یکبار مصرف منحصر به فردی به تلفن همراه وی ارسال شده و مشتری آن را وارد دستگاه خود پرداز می کند تا تراکنش را تأیید کرده و مبلغ را دریافت کند.

QR Code یک رمزمیله ماتریسی است، که می‌توان آن را با اسکنرهای QR، تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند خواند. این بارکد دربردارنده چیدمانی از چهارگوش‌های سیاه بر روی زمینه سپید است. داده نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا انواع دیگری از داده ها باشد.

از دیگر تواناییهای این دستگاه ارسال مبلغ به حساب یک شخص سوم است. وقتی مشتری میزان مبلغ و اطلاعات گیرنده را مشخص کرد، گیرنده کد یک بار مصرفی دریافت می کند و با وارد کردن آن در هر دستگاه خودپرداز و یا ارائه آن به هر شعبه ای می تواند وجه نقد دریافت کند.

دستگاه های خودپرداز این شرکت دو سوم اندازه دستگاه های سنتی بوده و مجهز به WiFi، دوربینهای داخلی و توانایی تشخیص چهره است که می تواند گزینه ای برای کد QR باشد.

این شرکت امیدوار است ظرف 18 ماه آینده این دستگاه های خودپرداز اتوماتیک را وارد بازار کند.

در همین میان مهندسان آلمانی در والدورف نیکسون دستگاهی ساخته اند که تاریخچه انجام عملیات بانکی کاربر را به خاطر می سپارد تا بتواند گزینه های شخصی سازی بیشتری به وی ارائه کند.

در کنفرانس دستگاه های خودپرداز اتوماتیک لندن، مهندسان آلمان این دستگاه را که می تواند پروفایل کاربر را با وارد کردن کارت بانکی نشان دهد به نمایش گذاشتند. این دستگاه تراکنشهای اخیر و مبالغ آن را نمایش می دهد و گزینه های متنوعی برای شخصی سازی دارد.

برای مثال اگر یک مشتری به طور مرتب 30 دلار برداشت کند، این مبلغ اولین گزینه است که هنگام برداشت وجه به وی ارائه می شود.

مهر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ۱۲ راه برای خنک نگه داشتن کامپیوتر در تابستان
گرفتن مرخصی بدون حقوق چه شرایطی دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر