۱۰ نکته کلیدی برای عکاسی و فیلمبرداری با تلفن همراه

يكشنبه ، 30 تیر 1392 ، 11:18

دراین مطلب به ۱۰ مورد از مهم‌ترین رموز موفقیت عکاسی با گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.
این روز‌ها برای ثبت تصاویری باکیفیت در هر زمان و هر مکان، وسیله‌ای بهتر از گوشی هوشمند نخواهید یافت. تقریبا اغلب مدل‌های پرچمدار از دوربینی 5 تا 13 مگاپیکسلی بهره می‌برند و برای استفاده‌های روزانه و شخصی، کیفیت بسیار مطلوبی دارند. دراین مطلب به 10مورد از مهم‌ترین رموز موفقیت عکاسی با گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

1- با برنامه عکاسی کنید. مهم این است که خلاقیت خود را به کار بگیرید و با ترکیب پدیده‌های محیطی مانند ابنیه تاریخی یا یک جاذبه طبیعی، حس خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

2- هنگام فیلم برداری، حتما تلفن خود را 90 درجه بچرخانید و به حالت افقی یا در اصطلاح Landscape فیلم برداری کنید فیلم برداری در حالت پرتره توصیه نمی‌شود، مگر اینکه بخواهید با سوژه به مصاحبه بپردازید!

3- هنگام فوکوس روی شخص یا شی مورد نظر، به جای استفاده از بزرگ نمایی سعی کنید فاصله خود را کاهش دهید.

4- برای عکاسی از چهره افراد، بهتر است به جای قرار دادن صورت در مرکز و تصویر برداری مستقیم از رو به رو، زاویه‌ای دیگر را انتخاب کنید. چرا که در این حالت چهره فرد پهن‌تر و بینی او تخت به نظر می‌رسد. با متمایل کردن دوربین به اطراف و اندکی تغییر زاویه، از نتیجه کار خود بیشتر راضی خواهید بود.

5- این نکته یکی از رازهای بزرگ عکاسی است. هنگام تصویر برداری، خطوط راهنما (Gridlines) را فعال کنید. در این حالت، صفحه شما به 9 مربع مساوی تقسیم می‌شود. حال قسمت مهم کار؛ سعی کنید همیشه سوژه عکاسی را در ردیف وسط، روی مرز میان یکی از 2 مربع کناری با مربع میانی قرار دهید. به گزارش zoomit، بهتر است سوژه اصلی عکس در نقاط حاصل از تقاطع خطوط قرار گیرد. در این حالت، بیشترین جزئیات و بالا‌ترین اثرگذاری را شاهد خواهید بود.

6- هنگام عکاسی از مناظر، باید افق یا بخش اعظم منطقه مورد نظر، در نیمه پایینی قاب تصویر قرار گیرد.

7- گاهی سعی کنید به جای تصویر برداری از یک لحظه خاص، از عکاسی پی در پی (Burst Mode) استفاده کنید. بعد می‌توانید عکس‌ها را در نرم افزارهایی چون iMovie یا Movie Maker در کنار هم قرار دهید و با افزودن یک آهنگ زیبا، تصاویری رویایی را پدید آورید.

8- از برنامه‌هایی مانند Vine یا Cinemagram برای ثبت ویدئویی 6 ثانیه‌ای بهره ببرید که در قالب عکسی با فرمت GIF ذخیره می‌شود. بعد می‌توانید از این تصویر متحرک در موارد گوناگون و اغلب سرگرم کننده استفاده کنید.

9- از سه پایه یا یک گیره تثبیت کننده استفاده کنید تا از لرزش‌های احتمالی جلوگیری شود.

10- اهمیت صدا را از یاد نبرید. 50 درصد یک قطعه ویدئویی خوب را صدای آن تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر در کار خود جدی هستید، خرید یک میکروفون اضافی را در اولویت قرار دهید.


رونامه خراسان

اخبار منتخب بانکی دات آی آر :

================

► خرافی‌ترین جراحی دنیا /تصاویر
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 30تیر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر