گرانترین ست های شطرنج دنیا/تصاویر

يكشنبه ، 30 تیر 1392 ، 11:28

 

شطرنج قدیمی ترین بازی غیر فیزیکی جهان است که برای اولین بار در هندوستان معرفی شد . در این بازی از 32 مهره در اشکال مختلف استفاده می شود که گاهی اوقات در اشکال لوکس و با استفاده از چوب صندل ، مرمر ، عاج و در نهایت الماس طراحی می شود.

به گرانترین ست های شطرنج در این گزارش توجه کنید.

مجموعه شطرنج جوئل رویال (Jewel Royale Chess Set)

شرکت جواهرسازی «بودلز» انگلستان (Boodles) با 146 قطعه الماس ، 73 یاقوت و 2 . 165 گرم طلای 18 عیار زرد و سفید این سری شطرنج را طراحی کرده است. قیمت تعیین شده برای این ست 8 . 9 میلیون دلار است.

 

ست شطرنج «چارلز هولاندر دیاموند»(Charles Hollander Diamond Chess Set)

برای طراحی این سری از 75 . 1168 گرم طلای 14 عیار سفید و 09 . 186 قیراط الماس سیاه و سفید استفاده شده است . گروه جواهر سازی چارلز هولاندر 500 هزار دلاری را برای این سری تعیین کرده است.

 

ست شطرنج «آرت آوار» (Art Of War Chess Set)

تنها مواد  تشکیل دهنده این ست شطرنج طلا و رادیوم است. مهره های آن از طلای سفید و زرد و صفحه شطرنجی از رادیوم با روکش طلا ساخته شده است. این سری با 750 هزار دلار یکی از شکیل ترین و گرانترین ست های شطرنج است.

 

ست شطرنج «کارولینگی چهاردهم» (Carolingi XIV)

«پیرو بنزونی» طراح ایتالیایی این ست شطرنج با کاربرد کمتر از 200 گرم طلا این ست شطرنج را که نمایانگر حمله عثمانیها به بالکان است ، ساخته است . این سری شطرنج 113 هزار و 600 دلار قیمت گذاری شده است.

 

ست شطرنج «رنو F1»

گروه خودروهای فرمول یک رنو با استفاده از فولاد ، آلومینیوم و تیتانیوم این ست شطرنج را به قیمت 42 هزار دلار طراحی کرده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► گوشی‌تان را چک کنید و پول به جیب بزنید!
خرافی‌ترین جراحی دنیا /تصاویر ◄

مطالب مرتبط
بنر