دختر 8 ساله، شش هزار دلار خرج روی دست اپل گذاشت

دوشنبه ، 31 تیر 1392 ، 08:50

«لی‌لی» بدجور پدرش را در مخمصه قرار داده بود، این دختر ۸ ساله، روی آ‌ی‌پد یک سری گیم‌های رایگان مثل Campus Life، My Horse، Hay Day و Smurfs’ Village را نصب کرده بود. اما در حین بازی، مرتب «خرید داخل اپ» کرده بود.

می‌دانید که برخی از اپ‌ها رایگان هستند، اما کاربر برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های آنها باید بعد از نصب مبلغی بپردازد، که به این مسئله «خرید داخل اپ» می‌گویند.

لی‌ی هم که فریفته این گیم‌ها شده بود، تا توانسته بود سکه و جواهر مجازی خریده بود. البته لی‌لی فکر می‌کرد، پولی که از او (در واقع حساب پدرش) برای این خریدها طلب می‌شود، هم مجازی است. ولی او سخت اشتباه می‌کرد!

لی‌لی در ظرف سه ماه، ۶ هزار دلار خرید کرده بود! پدر لی‌ای که «لی نیل» نام دارد و یک طراح صنایع هوافضا است، آدم مشغولی بود و اصلا ایمیل‌هایی را که او را متوجه خریدهایش می‌کرد، را چک نمی‌کرد. او وقتی متوجه قضیه شد که دید حساب بانکی‌اش معلق شده است!

بانک او را تحت فشار گذاشته بود، طوری که او دیگر مجبور بود خودروی شخصی و دو موتورسیکلت خود را برای تأمین هزینه بفروشد.

اپل در پاسخ به این پدر در وهله اول گفته بود که همه خریدهایی که از آی‌تونز صورت می‌گیرند، نهایی هستند و نمی‌شود دیگر کاری کرد. اما اپل بعدا در تصمیم خود تجدید نظر کرد و پول را به آقای نیل برگرداند و از او پوزش خواست.

لی‌لی حتی هنگامی که پدرش برای او توضیح داد که چه کاری کرده، متوجه قضیه نشد. در هر صورت این خرید داخل اپ، با اینکه مدل تجاری خوبی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هاست، ممکن است باعث مشکلات اینچنینی برای پدر و مادرها بشود و اپل باید راهی برای تکرار نشدن این داستان پیدا کند.

یک پزشک

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 31تیر 92
صفحه های لمسی و دردسرهایی که برای بدن درست می کنند ◄

مطالب مرتبط
بنر