مدیر عامل بانک ملی: باسیلی صورتمان سرخ است

شنبه ، 18 آبان 1387 ، 12:45

بانکی: علي صدقي مدیر عامل بانک ملی عمده مشکلات موجود در سيبا و دستگاه هاي کارتخوان را بين 28 تا 5 هر ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به اين که پيک پرداخت حقوق، قبوض و انواع دريافت ها و پرداخت ها در اين دوره زماني است شاهد قطعي در اين مقطع مي شويم.
"علي صدقي" در گفت وگو با  برنا، مهم ترين علت قطعي هاي مکرر سيبا و دستگاه کارت خوان بانک ملي را مراجعه مکرر مردم اعلام کرد وافزود: با وجود افزايش ظرفيت شبکه به دليل مراجعه فراوان مردم باعث شد تا شبکه توانايي پاسخگويي به اين نياز را نداشته باشد.
 وي با بيان اين که کليه بانک ها نيز در اين مقطع زماني به ارتقاء سيستم هاي خود مي پردازند تاکيد کرد: مشکل قطعي سيبا و دستگاه هاي کارتخوان به زودي حل مي شود.
 همچنين"تقي چهرودي"-رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي- در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي برنا با قبول وجود مشکل در شبکه شتاب و دستگاه کارت خوان بانک ملي گفت: در روزهاي تعطيل تعداد تراکنش هاي بانک ملي به 3 ميليون هم رسيده است که اين امر باعث بالا رفتن تقاضا شده بود.
 چهرودي مهم ترين علت قطع سيبا و دستگاه کارتخوان بانک ملي را نبود تجهيزات جديد اعلام کرد و گفت: با وجود همه مشکلاتي که در رابطه با تجهيزات داريم آمار روزانه تراکنش ها 8 ميليون است.
 رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي افزود: با اينکه 50 شعبه جديد در اين بخش اضافه کرديم و حجم تراکنش ها نيز به 2 برابر افزايش يافته است؛ اما مشکل عمده در خريد تجهيزات است.
 وي با انتقاد از کپي بودن نرم افزارهاي موجود در اين ارتباط اظهارداشت: متخصصان ايراني قادر به توليد نرم افزار پايه اين صنعت نيستند، اين در حالي است که ناگزير از واردات نرم افزار پايه هستيم.
 چهرودي پرداخت قبوض در سال گذشته را 700 ميليون اعلام کرد و گفت: هم اکنون اين تعداد به يک ميليارد و 200 ميليون رسيده است؛ بنابراين اضافه بارها نيز تاثير مي گذارد.
 وي با ابراز تاسف از اختلال هاي مکرر در شبکه شتاب گفت: بايد واقع بين باشيم، پيش از اين، آوردن تجهيزات يک ماه طول مي کشيد که هم اکنون به 6 ماه افزايش يافته است.
 رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي با بيان اينکه IBM نرم افزار پايه دستگاه هاي کارتخوان و شتاب را در اختيار بانک ها قرار نمي دهد گفت: کارشناسان و مهندسان ايراني نيز در بخش نرم افزار پايه اطلاعات بالايي ندارند و نمي توانند کمک کنند.
 چهرودي با بيان اينکه ما نيز با سيلي صورتمان را سرخ مي کنيم، گفت: از آزرده شدن مردم و معطلي آنها در صف هاي ATM و قطعي سيبا متاسف هستيم؛ منتهي ما نيز شبانه روز در حال فعاليت هستيم اما امکانات موجود نمي تواند پاسخ گوي اين حجم تقاضا باشد.
 وي در خصوص مشکلات زيرساخت ارتباطي نيز ياد آورد شد: امکان دارد مخابرات بگويد شبکه ارتباطي در ايران99.9درصد وصل است؛ اما قطعي يک ثانيه اي شبکه باعث قطعي ناگهاني 3200 شعبه مي شود؛ حال براي هماهنگ کردن اين تعداد شعبه با مرکز بايد 25 دقيقه زمان صرف کرد.
 به گفته چهرودي يک ثانيه قطع ارتباط مخابراتي و ماهواره اي به معناي اختلال بين 25 تا 30 دقيقه در شبکه شتاب است.
 وي با بيان اينکه امکان دارد نيم ساعت از نظر مادي ضرري را متوجه افراد نکند اما از نظر معنوي باعث کلافه شدن و بي اعتمادي مردم به خدمات بانکي مي شود.

منبع:خبرگزاری برنا

► دستگیری سارق مشتری نما!
بی بی سی خبرداد: افزایش تحریم های آمریکا علیه نظام بانکی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر