5 راهکار برای اینکه مدیر قابل احترامی شوید

چهارشنبه ، 2 مرداد 1392 ، 11:48

شما به عنوان یک مدیر در یک مجموعه کوجک یا بزرگ به اولین فاکتوری که احتیاج دارید احترام است، آنهم احترام از جانب کارمندانی که زیرنظرتان کار می کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، احترام به همین سادگی به دست نمی آید، اما وقتی آمد ماندنی می شود. به ویژه اگر از سوی کارمند به رئیسش باشد.

احترام ابزارهایی دارد که ما در این گزارش به 5 ابزار آن اشاره می کنیم:

1. سخت کار کنید و برای خود و تیمتان استاندارد تعریف کنید

همیشه عملگرایی تحسین می شود و حرف باد هوا خوانده می شود. این دقیقا تفاوتی است که می تواند احترام را برای شما به عنوان مدیر یک مجموعه به همراه آورد.

برای نهادی که مدیریتش می کنید استانداردهایی را تعریف کنید و هم خودتان متعهد به انجامش شوید و هم از پایین دستی ها بخواهید با شما همراه شوند.

همین دو اقدام ساده می تواند احترامی بی نهایت را از سوی کارمندانتان برای شما به همراه داشته باشد.

2. از ریسک نترسید و مسوولیت کارتان را برعهده گیرید

وقتی شما که راس هرم یک مجموعه هستید از ریسک و خطر بترسید و خود را محدود کنید از زیر دستتان چه انتظاری دارید؟! این ترس بیجا باعث می شود اگر کسی هم خواست چنین کاری انجام دهد، فورا جلویش بایستید و این یعنی کم شدن احترامتان.

از آن مهمتر وقتی احترام شما نزد کارمندتان تثبیت می شود که مسوولیت هر آنچه انجام می دهید را به عهده بگیرید. از خوب تا بد. هر چه انجام می دهید عواقبش را بپذیرید. به این ترتیب احترام می خرید.

 

3. کارمندان دارای توانایی بالا را تامین مالی کنید و به دیگران هم به روش درست برسید

آنهایی را که توانایی بالایی دارند و چرخی از چرخ های سازمان شما را می گردانند باید از جانب شما تامین مالی شوند تا هم برایتان احترام بیشتری قائل شوند و هم انگیزه بیشتری در کار کردن داشته باشند.

برای دیگران هم به اندازه تاثیری که در کار تیم دارند، ارزش قائل شوید تا آنها هم متقابلا برایتان احترام قائل شوند.

 

4. حضور اجرایی قوی داشته باشید و تاثیر همیشگی بگذارید

درست است که رئیس هستید اما این دلیل نمی شود لنگ ظهر بیایید و زود هم بروید. چنین رئیسی نه تنها احترامی میان کارمندانش ندارد، بلکه کارمندانش اصلا رویش حساب باز نمی کنند.

کاری کنید با رفتار یا گفتارتان تاثیر طولانی مدت بر دیگران بگذارید، به این ترتیب احترامتان را هم تمدید می کنید.

 

5. پشت کارمندتان را داشته باشید

همه جور پشت کارمندان خود بایستید. این بهترین و موثرین راهکار برای داشتن احترام در میان کارمندان است. وقتی شما خیال کارمندتان راحت کنید که در بهترین و بدترین موقیعت ها همراه و پشتیبانش هستید، او هم خیال شما را راحت می کند که همه جوره احترامتان را دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► پرسانحه‌ترین خودروهای کشور کدام است؟
مطلب روز/ تصاویری جالب از عمل جراحی پلنگ ایرانی ◄

مطالب مرتبط
بنر