جلوگيري از تجمل گرايي و ريخت و پاش ها به شيوه چيني ها

چهارشنبه ، 2 مرداد 1392 ، 13:28

در راستاي جلوگيري از تجمل گرايي و اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي دولتي، ساخت هرگونه بناي جديد حكومتي در چين ممنوع شد.
براساس خبري كه روز چهارشنبه در رسانه هاي پكن منتشر شد از هم اكنون تا پنج سال ديگر ساخت بناهاي جديد براي دولت چين ممنوع است.

حتي خريد و فروش ساختمان هاي دولتي بر اساس ضوابط جديد در چين با محدوديت هاي بسياري روبرو خواهد بود.

دولت اعلام كرده به همراه حزب حاكم كمونيست بر اجراي اين برنامه رسيدگي خواهد كرد و تاكيد شده كه با متخلفان بشدت برخورد مي شود.

به نهادهاي دولتي دستور داده شده حق تشريفات زائد و اسراف ندارند و حتي نمي توانند با هزينه هاي سنگين اقدام به نوسازي بناها كنند.

اين ضوابط جديد بخشي از دستورهاي دولت جديد چين به رهبري شي جين پينگ است كه از زمان روي كار آمدن در اسفند ماه گذشته بسياري از طرح هاي زائد دولتي متوقف شده و سخت گيري هايي بر روي نحوه زندگي و هزينه كردن مسوولان و نهادها اجرا مي شود.

دولتمردان از سفرهاي غيرضروري منع شده اند و بايد در امور دولتي و اجراي هزينه ها دقت كافي به عمل آوردند و اسراف در هزينه كرد نداشته باشند.

رهبران جديد چين طي ماه هاي اخير چند بار از خطر كاهش حمايت هاي مردمي سخن گفته اند و بر مبارزه با تجمل گرايي و تشريفات زائد تاكيد كرده اند.

آخرين نشست كميته دائم دفتر سياسي كميته مركزي حزب كمونيست چين در فروردين ماه امسال كه در آن برخودداري از هزينه هاي زائد تاكيد شده بود در صدر اخبار داخلي رسانه هاي اين كشور قرار گرفت.

رهبران نسل پنجم حزب كمونيست كه از همان ابتداي كار بزرگترين خطر را براي كشورشان گسترش فساد و روي گردان شدن مردم از دولت و حزب دانسته اند، خاطر نشان كردند از اين پس نبايد پلاكاردهاي استقبال براي مقام ها در نظر گرفت و يا براي آنان از فرش قرمز استفاده كرد ضمن آنكه مقام ها اجازه برگزاري ضيافت هاي بزرگ را در جريان بازديدهاي خود ندارند.

كادر هفت نفره رهبري چين با تاكيد براينكه مقام هاي دولتي اجازه برگزاري ضيافت هاي نمايشي و بزرگ را ندارند، گفتنه اند كه تمامي مراحل هزينه هاي اداري نيز بايد مورد بررسي دقيق قرار گيرد.

اعضاي دفتر سياسي حزب كمونيست چين از شركت در مراسم بريدن ربان و سمينارهاي پرزرق و برق نيز منع شده اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دختر ثروتمند در گرداب اعتیاد غرق شد
سهام عدالت قابل معامله شد ◄

مطالب مرتبط
بنر