فناوری/تبلت های ارزان که ارزش خریدن دارند

چهارشنبه ، 2 مرداد 1392 ، 13:35

اگر به دنبال تبلتی مناسب هستید باید برای آن به اندازه مناسب هم پول خرج کنید. در این میان همیشه این سوال وجود دارد که کدام تبلت ارزش خریدن دارد؟ تبلت های زیادی در بازار وجود دارند که محدوده قیمت آن ها از ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود.

نباید در این بین کیفیت ساخت و تکنولوژی های به کار رفته در تبلت را از قلم بیندازیم. معیار انتخاب تبلت ها در این گزارش کیفیت تبلت هایی بوده که به نسبت قیمت مناسب و ارزان تری داشتند چراکه تبلت هایی مانند گلکسی نوت و آی پد در بازار وجود دارند که با کیفیت بسیار بالا قیمت بالایی هم دارند.

Asus Memo Pad


این محصول یک تبلت ۷ اینچی (۱۷.۵ سانتی متری) است که نسبت به قیمت ۵۷۰ هزار تومانی خود از ارزش خرید نسبتا خوبی برخوردار است. اگرچه کاربر نمی تواند روی Asus Memo Pad از سیمکارت استفاده کند اما این تبلت به اکثر سیستم های ارتباطی مجهز است. سخت افزاری که شرکت سازنده برای Asus Memo Pad در نظر گرفته، متوسط است و از ایرادهای این تبلت می توان نداشتن بلوتوث،GPS و درگاه HDMI اشاره کرد.

Huawei Media Pad ۷


اگر برای خرید تبلت تا ۸۰۰ هزار تومان پول کنار گذاشته اید، Huawei MediaPad گزینه ای مناسب به نظر می رسد. اگرچه کیفیت دوربین و عملکرد باتری این تبلت چندان بالا نیست اما کاربر می تواند روی این تبلت از سیمکارت استفاده کرده و تبلت خود را به تلفن همراه تبدیل کند. اندازه صفحه نمایش Huawei MediaPad ۷ اینچ (۱۷.۵ سانتی متر) است و کیفیت صفحه نمایش آن قابل قبول است.

Asus Fonepad

شرکت سازنده روی این محصول از پردازنده اینتل استفاده کرده و همین امر سبب شده که قدرت این تبلت کمی کاهش پیدا کند. کاربر می تواند با استفاده از FonePad مانند یک گوشی با دوستان خود تماس بگیرد و علاوه بر این از کیفیت تماس لذت ببرد. طراحی Asus Fonepad سبب شده که این تبلت بتواند عده بسیاری را به خود جذب کند. در پایان باید به قیمت ۹۴۰ هزار تومانی این تبلت اشاره کرد.

Asus Nexus ۷

همانطور که از نام این تبلت پیداست اندازه آن هفت اینچ (۱۷.۵ سانتی متر) است. حافظه داخلی این تبلت ۱۶ گیگابایت است و از ایرادهای بزرگ آن نداشتن درگاه کارت حافظه است. این تبلت یک میلیون و ۵۰ هزار تومانی قیمت دارد، از باتری با شارژدهی بالا بهره می برد و طراحی آن نسبت به سایر رقبایش زیباست. قدرت سخت افزاری Asus Nexus ۷ هم بالاست و همین امر سبب می شود که کاربر هنگام کار با این تبلت دچار مشکل نشود. این تبلت که دوربین پشتی ندارد به آخرین ورژن آندروید مجهز است.

Apple iPad Mini WiFi ۱۶ GB

باز هم سیب گاز زده ای که عده بسیاری را شیفته خود کرده است البته این بار در زمینه تبلت های کوچک؛ اندازه آی پد مینی ۷.۹ اینچ (۲۰ سانتی متر) بوده که کیفیت صفحه نمایش در این مدل مطلوب است. از ایرادهای بزرگ این تبلت می توان به پشتیبانی نکردن از سیمکارت اشاره کرد. همین امر سبب می شود تا کاربر برای اتصال به شبکه اینترنت همواره به اینترنت بی سیم احتیاج داشته باشد.

این تبلت دارای سخت افزاری قدرتمند بوده و سیستم عامل آن از آخرین سیستم های عامل شرکت اپل است. نباید این موضوع را از قلم انداخت که آی پد مینی از جی پی اس پشتیبانی نمی کند و قیمت آن یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است. کارشناسان می گویند هنگام خرید تبلت نباید تنها به معیار قیمت توجه کرد؛ در کنار قیمت، کیفیت ساخت، عمر دستگاه و ویژگی های سخت افزاری هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 2 مرداد 92
دختر ثروتمند در گرداب اعتیاد غرق شد ◄

مطالب مرتبط
بنر