آیا بیل گیتس برای نجات مایکروسافت باز می‌گردد؟

شنبه ، 5 مرداد 1392 ، 05:10


بیل گیتس، مردی شناخته شده در عرصه دنیای کامپیوتر است که توانست با تاسیس کمپانی بزرگ ماکروسافت به همراه شریک کاری‌اش، پُل آلن، به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، عرضه سیستم عامل ویندوز، انقلابی در عرصه کامپیوترهای شخصی بود که به لطف بیل گیتس و گروهش رقم خورد.از روز اول تاسیس شرکت ماکروسافت، آقای گیتس به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت برگزیده شد .بیل گیتس تا سال 2000 میلادی در ماکروسافت با این دو سمت مشغول به فعالیت بود و ماه ژانویه سال 2000 بود که گیتس تصمیم گرفت از سمت مدیر عاملی کناره گیری کرده و آن را به استیو بالمر واگزار کرد.

 


بالمر توانست در اولین دهه کار خود در سمت مدیرعامل، نقد های مثبتی را از رسانه‌ها دریافت کند اما همه تصمیمات او مناسب شرکت بزرگ ماکروسافت نبود و انتقادهایی در برابر عملکرد او صورت گرفت اما در سه سال اخیر، با عرضه ویندوز 8 و انتقادهای تندی که از این سیستم عامل صورت گرفت، شایعاتی از بازگشت بیل گیتس به سمت مدیر عاملی، در میان مردم جهان به گوش می‌رسد.


این شایعات در جایی شدت گرفت که روزنامه تایمز کشور استرالیا، در بخش کسب و کار جهانی خود اعلام کرد که بر اساس یک منبع نامعتبر، از امکان بازگشت بیل گیتس به عنوان مدیر عامل اخباری به گوش می‌رسد.البته اکثر خبرگزاری‌ها این موضوع را غیرممکن توصیف کردند. زیرا هم‌اکنون بیل گیتس به همراه دخترش، ملیندا گیتس در حال انجام مقدمات تاسیس یک بنیاد خیریه‌ هستند.


البته بیل گیتس همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره ماکروسافت مشغول به کار است و به طور حتم در برنامه‌های آینده ماکروسافت نظارت خواهد داشت.جا دارد ذکر کنم که در ماه آوریل، ماکروسافت از طرح‌های اولیه محصولی به نام فورتازلا رونمایی کرد که  نسخه ماکروسافتی گوگل گلاس(عینک گوگل) خواهد بود و بیان شد که خود شخص بیل گیتس در اجرا این پروژه حضور خواهد داشت.عرضه این محصول برای تاریخی نامعلوم از سال 2014 در نظر گرفته شده‌است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کیف پول الکترونیک و کاربردهایش
سرخط اخبار اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر