اندروید جدید در گوشی تازه گوگل

شنبه ، 5 مرداد 1392 ، 08:59

 

گوگل در مراسمی از گوشی جدید خود با نام Nexus۷.۲ که به جدیدترین ورژن اندروید یعنی جیلی بین ۴.۳ مجهز است رونمایی کرد.

صفحه نمایش ۷۱.۵ سانتی متری (۷ اینچی) نسل دوم نکسوس ۵۰ گرم از مدل پیشین سبک‌تر و کیفیت صفحه نمایش آن بالاتر شده است.

گوگل همچنین یک دوربین پنج مگاپیکسلی به عقب این دستگاه اضافه کرده است و قدرت پردازنده دستگاه افزایش چشمگیری داشته و قدرت گرافیکی آن هم چهار برابر مدل قبلی نکسوس شده است.

نسل قبلی نکسوس ۷ با توجه به قیمتی که داشت می‌توانست یک اتنخاب عاقلانه و منطقی باشد؛ گوگل قیمت ارائه این تلفن هوشمند را ۲۹۹ دلار اعلام کرده است.

سایت سی نت نوشته است که Nexus۷.۲ اولین گوشی است که نسخه جدید اندروید یعنی جیلی بین ۴.۳ را تجربه می‌کند و بعد از این گوشی، مدل‌های ۴ Nexus، Nexus۱،۷ Nexus و galaxy Nexus در صف به روزرسانی سیستم عامل خود به ورژن ۴.۳ قرار گرفته‌اند.

اما از ویژگی‌های جدید این نخسه اندروید می توان به بهبود نرم افزار گرافیکی و Bluetooth smart اشاره کرد. کاربر با استفاده از Bluetooth smart مصرف گوشی خود را در حالت روشن بودن بلوتوث بهینه می‌کند که به افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

کاربر همچنین با استفاده از این سیستم عامل می تواند پروفایل‌های متعدد با قابلیت دسترسی محدود برروی گوشی ایجاد کند که در مدل‌های قبلی اندروید این ویژگی دیده نمی‌شد.

به نظر می رسد این نسخه جدید برای بعضی از مدل‌های سال ۲۰۱۲ و بیشتر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۱۳ عرضه شود.

افکار نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► زیباترین خیابان تهران چطور ساخته شد؟
زیان هنگفت رنو به خاطر تحریم‌های ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر