8 راه ساده برای خلاقیت بیشتر در محل کار

شنبه ، 5 مرداد 1392 ، 10:02

محیط کار خانه دوم شماست، درست مثل مدرسه که برای بچه مدرسه ای ها حکم خانه دوم دارد. شما بخشی از بهترین ساعت های شبانه روز را در محیط کار می گذرانید و این حق شماست که از حضور در چنین جایی خوشحال و خرسند باشید.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از روشهای خوب و خوش بودن در محیط کار و رضایت داشتن از کار  این است که هر از گاهی خلاقیت هایی را در محیط کار به خرج دهید و این مسئله به پیشرفت کردن تان هم کمک می کند.

اما خلاقیت کاری داشتن هم ابزارهای مورد نیاز خود را می طلبد. در گزارش پیش رو به چند نکته اشاره می کنیم که رعایتشان محیطی شاد و خلاق را برایتان رقم می زند.

1. به معاینه چشم بروید

اگر حس می کنید بینایی چشم هایتان کمتر شده یا تار می بینید حتما خود را به یک چشم پزشک نشان دهید. یکی از دلایل خستگی و بی انگیزگی سر کار می تواند چشمهایتان باشد که بعد از مدت کوتاهی خسته می شود و به استراحت نیاز دارد.

بهشان برسید تا حوصله و در نتیجه خلاقیتتان در محیط کار بیشتر شود.

 

2. میز کار خوبی را انتخاب کنید

سعی کنید تجهزاتی که در محل کار نیاز دارید مثل میز و صندلی وسیستم و چیزهای دیگر را به خوبی انتخاب کنید. چیزی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و اگر هم با آن راحت نیستید و اذیتتان می کند، حتما درخواست عوض شدنشان را بدهید.

اگر ابزارهایی که در محل کار از آنها استفاده می کنید برایتان راحت نباشند و دائم با آنها در جنگ باشید، دیگر انرژی لازم برای کار کردن را ندارید.

 

3. صاف بنشینید و شانه هایتان را پایین بیاورید

صاف بنشینید. کمرتان را صاف کنید و مراقب ستون فقراتتان باشید. گردن درد بدترین دستاورد بد نشستن روی صندلی است که اگر گرفتارش شدید دیگر کارهای عادی را نمی توانید انجام دهید، تا چه رسد به خرج کردن خلاقیت در محیط کار.

 

4. دنبال راه هایی برای خلق فضایی باصفا باشید

دنبال راه هایی بگردید که باعث می شود ورودتان به فضای کار با شادی تان همراه باشد. از تزئین محیط کار با کاغذهای رنگی گرفته تا خریدن گل ها یا گلدان مصنوعی می تواند برای باصفا شدن فضا به شما کمک کند.

این کارها باعث می شود حس خوبی هنگام حضور در محل کار داشته باشید و این حس سرخوشی به بازده و خلاقیت هم کمک می کند.

 

5. هدفون داشته باشید

داشتن یک دستگاه MP3 یا MP34 یا حتی فقط داشتن هدفونی که به سیستمتان متصل باشد می تواند به شما در گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه تان کمک کند. این کار باعث شادابی تان می شود و در نتیجه بر خلاقیت های فردی تان هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 

6. در صورت امکان مانیتورنتان را بزرگتر  و تعدادش را افزایش دهید

اگر مانیتورتان کوچک است و تصویر کوچکش شما را اذیت می کند حتما درخواست بزرگترش را بدهید و اگر کارهای گرافیکی انجام می دهید از رئیستان بخواهید بیش از یک مانیتور در اختیارتان قرار دهد تا بهتر بتوانید کار انجام دهید.

 

7. به حاشیه ها و حاشیه سازی ها توجه نکنید

نه حاشیه سازی کنید  و نه به حاشیه ها توجهی داشته باشید. حاشیه یعنی سوختن و جزغاله شدن متن و سوختن متن یعنی از بین رفتن هرگونه خلاقیت در کار و حتی نرسیدن به کارهای اصلی و مهم که نیاز به تمرکز دارند.

 

8. میز کارتان را همیشه تمیز و مرتب کنید

کاغذهای باطله، وسائل اضافی و چیزهایی که دیگر به آنها نیازی ندارید را دور بریزید. میز کارتان را با این وسائل بدردنخور بازر شام نکنید تا هم آرامش بیشتری داشته باشید و هم ذهنتان آزادتر باشد و بتوانید بهتر فکر کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============


► اپل، برند اول تکنولوژی در سال 2013
شوراي پول و اعتبار سود بانکي را بازنگري مي‌کند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر