تشخیص اثر انگشت شما در آی‌فون جدید

چهارشنبه ، 9 مرداد 1392 ، 08:48

از زمان عرضه iOS 5، همیشه بحث این بوده که اپل قصد دارد روی صفحه نمایش گوشی همراه iPhone و تبلت iPad، قابلیت تشخیص اثر انگشت را قرار دهد.این شایعه پس از عرضه iOS6، به حقیقت نپیوست و تشخیص اثر انگشت، نتوانست به یکی از ویژگی‌های این سیستم عامل تبدیل گردد.

پس از اتمام کنفرانس WWDC که به صورت سالیانه توسط اپل برگزار می‌شود، این شرکت در حال عرضه نسخه‌های بتا محصولات رونمایی شده است.در هفته گذشته اپل چهارمین نسخه بتا سیستم عامل iOS7 را برای توسعه‌گران و برنامه‌نویسان منتشر کرد و در آن بالاخره شایعه قدیمی تشخیص اثر انگشت روی اپل به حقیقت پیوست.

 


البته اپل قصد دارد این قابلیت را روی دکمه Home پیاده‌سازی کند و طبق اطلاعات انتشار یافته، تشخیص اثر انگشت توسط یک اسکنر بیومتریک صورت می‌گیرد.شرکت اپل در سال گذشته برای پیاده‌سازی پروژه نامعلومی، قراردادی با ارزش 365 میلیون دلار، با شرکت اوتنتک که کار این شرکت تولید سنسورهای تشخیص اثر انگشت است امضا کرد.

پس از مدتی اوتنتک اعلام کرد که اپل قصد دارد برای برخی از محصولاتش یک سنسور تشخیص اثر انگشت دوبعدی تولید کند.


این تکنولوژی تاکنون روی هیچ کدام از محصولات اپل مشاهده نشده و به احتمال زیاد این ویژگی جدید سیستم عامل iOS7 روی نسخه جدیدی از iPhone و iPad قابل استفاده خواهد بود که به احتمال بسیار بالا در حال حاضر نسخه‌ای جدید  از iPhone و iPad هم در دستان برنامه‌نویسان اپل قرار دارند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► با 500 هزار تومان گوشی هوشمند بخرید
پرسرعت ترین اینترنت را کدام کشورها دارند؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر