فناوری/ سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده 8 هسته‌ای واقعی است

چهارشنبه ، 9 مرداد 1392 ، 12:45

سامسونگ در نظر دارد تا به زودی از پردازنده 8 هسته‌ای واقعی خود پرده برداری نماید

پیش از این، کمپانی کره‌ای سامسونگ با معرفی پردازنده Exynos 5 Octa که مبتنی بر معماری big.LITTLE کمپانی آرم است، نشان داد که موفق به ساخت پردازنده هشت هسته‌ای شده است. این پردازنده مجهز به چهار هسته Cortex A7 برای انجام پردازش‌های سبک و چهار هسته Cortex A15 برای انجام امور پردازشی سنگین می‌باشد. اما بزرگترین مشکل Exynos 5 Octa این است که نمی‌تواند به طور همزمان از تمام هشت هسته پردازشی خود استفاده نماید و این موضوع باعث شده است که پردازنده ساخت کمپانی مدیاتک، بتواند با تکیه بر توانایی استفاده همزمان از تمامی هسته‌های پردازشی، نظر کارشناسان و صاحب نظران را به خود جلب نماید.

اما اخیرا شایعات جدیدی مبنی بر تلاش سامسونگ برای ساخت پردازنده 8 هسته‌ای با قابلیت استفاده همزمان از تمامی هشت هسته پردازشی به گوش می‌رسد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌توان سال 2014 میلادی را سال پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی نامید.

لازم به ذکر است که افزایش تعداد هسته‌های پردازشی در پردازنده، لزوما یک دستاورد بزرگ برای حل مشکلات مربوط به کارایی و مصرف بهینه محسوب نمی‌شود. اکثر اپلیکیشن‌های موجود، توانایی استفاده از تمامی هسته‌های پردازشی را ندارند و به اصطلاح، برای اینکار بهینه نشده‌اند. اما نباید فراموش کرد که پردازنده‌های هشت‌ هسته‌ای، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و پتانسیل ایجاد یک بازار گسترده را دارند.

همچنین به نظر می‌رسد که اکثر کمپانی‌های سازنده گجت‌های هوشمند، به استفاده از این پردازنده در محصولات خود، علاقه‌مند باشند، زیرا این نوع پردازنده‌ها می‌توانند بسیاری از نیاز‌های کاربران رده متوسط به بالا را مرتفع نمایند.

زومیت

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانک سینا-ورود خانم ها ممنوع
چند کلید طلایی برای موفقیت در اقتصاد خانواده ◄

مطالب مرتبط
بنر