سبک زندگی/سالم ترین راه های فرونشاندن عصبانیت

پنجشنبه ، 17 مرداد 1392 ، 03:15

 


عصبانیت یکی از حالت های روحی و روانی انسان است که بر اثر هیجان زیاد یا ناراحتی بسیار از یک موضوع خاص به وجود می ایدو عصبانیت در ظاهر شاید فریاد کشیدن باشد اما عواقب باورنکردنی به همراه دارد.
به گزارش  مشرق، خشم و عصبانیت همیشه یک عامل برای ارتکاب جرایم بازگشت نا پذیر مانند قتل است. زمانی که انسان دچار خشم می شود دیگر بخش های اصلی مغز کم کار می شوند و اگر نتوانید با همین بخش کم کار ذهن خود را کنترل کنید نه تنها ممکن است دست به کارهای خطرناک بزنید بلکه اعضا و اندام های داخلی بدنم مانند قلب یا سیستم گوارش و تنفسی شما نیز دچار مشکلات و بیماری های مختلف خواهد شد. کنترل کردن عصبانیت نیاز به دانستن راه های مختلف دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم:

** اولین گام برای از بین بردن عصبانیت و دور شدن از خشم چنگ زدن به ریسمان الهی است. هر زمان که احساس کردید در حال عصبانی شدن هستید تنها کافی است یک صلوات بفرستید تا همه چیز به حالت عادی بازگردد. اگر عصبانیت شما به اوج خود رسیده است هیچ چیز به مانند دو رکعت نماز نمی تواند شما را ارام کند. این دو روش را فراموش نکنید زیرا توسط بزرگان و ائمه ما نیز توصیه شده است.

** عصبانیت خودتان را به لغات تبدیل کنید و سپس ان ها را با مورد اعتمادترین انسان زندگی تان در میان بگذارید. تحقیقات علمی نشان می دهد صحبت کردن در مورد ریشه عصبانیت می تواند راهی برای ارام کردن آن باشد. این کلمات می تواند خیلی ساده باشد و تنها به کفتن "من عصبانی هستم" ختم شود ولی برای ارام کردن انسان معجزه خواهد کرد.

** نوشتن عصبانیت راهی دیگر برای فرونشاندن آن است سعی کنید در زمان عصبانیت تمام خشم خود را در طی لغاتی روی کاغز وارد کنید و تمام کارهایی که در ذهن دارید را روی آن بنویسید. نوشتن خشم می تواند لحظات استرسی شما را به بهترین نحوه پر کرده و پس از چند خط متوجه فروکش شدن خشم خواهید شد.

** اگر واقعا می خواهید عصبانیت خود را به نوعی خالی کنید می توانید از کتک زدن یک جسم استفاده کنید. محققان به این نتیجه رسیده اند که مشت زدن به یک وسیله مانند بالش برای مدت ۳۰ ثانیه می تواند خیلی سریع عصبانیت شما را از بین ببرد. البته دقت کنید تنها باید یک جسم را مشت باران کنید نه شخص و یا انسان خاصی را .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 12مرداد 92
گوگل ،گوشی های گم شده تان را پیدا خواهد کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر