جزییات اختلاس 220 میلیاردی در بانک رفاه

دوشنبه ، 20 آبان 1387 ، 13:12

بانکی: مدیرعامل بانک رفاه کارگران جزئیات اختلاس 220 میلیارد تومانی که در بین سال 1379 تا 1382 و در دوره مدیریت اسبق این بانک افتاد و اخیرا حکم قضایی آن صادر شده را تشریح و اعلام کرد: با پیگیریهای صورت گرفته بیش از 60 درصد از رقم سوء جریان مالی دوباره به این بانک بازگشت.
پیمان نوری در خصوص اختلاس 220 میلیارد تومانی در دوره مدیریت اسبق بانک رفاه گفت: اخیرا خبر سوء جریان مالی بانک رفاه که مربوط به دو دوره مدیریت قبلی بانک و مربوط به سالهای 79 تا 82 می شد به نحوی در رسانه ها مطرح شد که مخاطبین ابتدا به ساکن، تصور می کردند که این اتفاق دیروز رخ داده است. در حالیکه حداقل از آن بیش از دو دوره مدیریتی در این بانک می گذرد.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: با وجود اعتراضات کتبی و رسمی که مدیران فعلی بانک در خصوص این اطلاع رسانی انجام داده اند اما نتیجه ای حاصل نشده است.

افتتاح LC های صوری و بدون پشتوانه
وی ادامه داد: بین سالهای مذکور فردی به نام "ع" که کارمند اخراجی بانک توسعه صادرات در آن زمان بود، با یکی دو نفر از کارکنان بانک رفاه و چند عامل دیگر از طریق افتتاح LC های صوری و بدون پشتوانه، شروع به خروج منابع مالی بانک کردند که این اتفاق در سال 82 کشف شد.

رای دادگاه
نوری با اشاره به پیگیری این موضوع از طریق دستگاه قضایی و نظارتی و همچنین بانک رفاه در سالهای 83 و 84، گفت: در دوره مدیریت فعلی بانک، موفق به کسب رای بر علیه مرتکبین این جرم شدیم و بخشی  از وجوه اختلاس به بانک بازگشت و وصول شد.

وصول 60 درصد مبالغ سوء جریان مالی
مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به وصول بیش از 60 درصد اختلاس 220 میلیارد تومانی اظهار امیدواری کرد تمام مبالغ این سوء جریان مالی که بین سالهای 1379 تا 82 اتفاق افتاده در سال 87 وصول شود ، وی اضافه نمود:  آنچه مهم است، این است که در دوره مدیریت فعلی رای بر علیه مرتکبین جرم گرفته شد.وی در پاسخ به این سئوال که گویا برخی از مسئولان دانشگاهی نیز در این اختلاس دست داشته اند، اظهارداشت: من به عنوان مدیرعامل بانک به دلیل ازدحام کار و فعالیتهای جاری و به ویژه اینکه این اتفاق به حدودا یک دهه قبل باز می گردد،  در جزییات پرونده آن کنکاش نکرده ام و در این مورد که شما می فرمایید  اطلاع زیادی ندارم، به خصوص اینکه مسئولیت رسیدگی به این موضوع نیز به دستگاه قضایی باز می گردد.
وی اضافه کرد: البته بانک رفاه بر روی بخش دیگری از این موضوع نیز اعتراض و شکایتی را مطرح کرده که امیدواریم به نتیجه برسیم.
نوری با اشاره به 12 هزار کارمند این بانک و تلاشهای آنها برای انجام وظایف خود، گفت: حساب کارکنان بانک رفاه از 4، 5 نفر کارمند خاطی که در هر سیستمی می تواند وجود داشته باشد و آن نیز به چندین سال پیش بازمی گردد، جدا است.

منبع: سایت خبری الف
 

► 140 میلیارداضافه برداشت بانک صادرات از بانک مرکزی
شعبات صنعت و معدن در دل «دخانيات» و «سازمان گسترش» افتتاح شد ◄

مطالب مرتبط
بنر