دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (2)

يكشنبه ، 13 مرداد 1392 ، 09:21

به گزارش بانکی دات آی آر، در این سری آموزشی قصد داریم به شما راهکارهایی ارائه دهیم که با استفاده از آنها بتوانید نتایج مطلوب تری را در موتور جستجوگر گوگل دریافت کنید.این راهکار‌ها به صورت توضیحی و به همراه تصویر ارائه خواهند شد.

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (1)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (3)

- از واژه های ساده استفاده کنید :

موتور جستجوگر بوسیله تطبیق دادن کلمات جستجو شده با واژه‌های موجود در صفحات وب، کار می‌کند.پس بهتر است به جای به کار بردن یک جمله در جستجو، از کلماتی استفاده کنید که بیشتر به کار می‌روند و هم معنی جمله شما هستند.برای مثال بهتر است یه جای جستجو جمله سرم آسیب دیده، واژه سردرد را در موتور جستجو گوگل وارد کنید تا نتایج بهتری بدست آورید.

 

- کمتر، غنی تر است:

با استفاده از به کار بردن یک یا دو کلمه در موتور جستجو، شما می‌توانید وسیعترین نتایج را بدست آورید.پس جستجو خود را با کمترین تعداد کلمات شروع کرده و کم کم تعداد کلمات را افزایش دهید.

 

- با استفاده از یک عبارت دقیق به جستجو بپردازید:

از علامت گیومه برای تاکید روی یک عبارت یا کلمه استفاده کنید تا جستجو شما، با دقت بیشتری انجام گیرد.البته باید توجه داشته باشید که ممکن است جستجو به کمک علامت گیومه، باعث رد نتایج مرتبط به کلمه یا عبارت مورد نظر شما شود. برای مثال نتایج مربوط به جستجو کلمه "کتابخانه"، نتایج مربوط به جستجو واژه کتاب را شامل نمی‌شوند.

-  از واژه‌های توصیفی استفاده کنید:

برای گرفتن نتایج منحصربه فرد، از به کار بردن واژه توصیفی مرتبط با مطلب مورد نظرتان بهره ببرید.باید توجه داشته باشید که ممکن است یک واژه، همان چیزی باشد که شما در نظر دارید ولی زیاد از آن استفاده نشده و مرسوم نباشد، پس باید سعی کنید با به کاربردن یک واژه توصیفی مرسوم در کنار کلمه اصلیتان به نتایج مطلوب دسترسی پیدا کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

 

► دشوارترین سوالاتی که در مصاحبه استخدامی می پرسند
سالم ترین راه های فرونشاندن عصبانیت ◄

مطالب مرتبط
بنر