همه مردان اقتصادی دولت یازدهم

دوشنبه ، 14 مرداد 1392 ، 08:03

یکشنبه سیزدهم مرداد وزرای پیشنهادی دولت یازدهم از سوی رئیس‌جمهور جدید کشور به مجلس معرفی شدند تا دوره جدیدی از فعالیت قوه مجریه آغاز شود.

در این شرایط باتوجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، اعضای تیم اقتصادی دولت حتی از وزرای سیاسی کابینه نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

باتوجه به تمرکز برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حوزه اقتصاد و امیدی که به اصلاح اوضاع اقتصادی به‌وجود آمده است، تشکیل تیم قدرتمند اقتصادی و انتخاب وزرای کارآمد در وزارتخانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفته می‌شود حجت‌الاسلام حسن روحانی برای پست معاونت نظارت راهبردی (سازمان برنامه پس از احیا) محمدباقر نوبخت را برگزیده است که پیش از انتخابات هم مسئول تدوین برنامه‌های اقتصادی او بود.

پیشنهاد روحانی به مجلس برای پست وزارت نفت، بیژن نامدار زنگنه است. او از سال‌های 62تا 68به‌عنوان نخستین وزیر جهاد سازندگی فعالیت کرده است. از آن تاریخ تا سال 76به‌عنوان وزیر نیرو و پس از آن به‌مدت 8سال وزارت نفت را بر عهده داشت.

حسن روحانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز فردی باسابقه قابل توجه معرفی کرده است.

محمد رضا نعمت‌زاده که رئیس ستاد انتخاباتی روحانی بود، در 3وزارتخانه کلیدی کار، صنعت و نفت سابقه فعالیت دارد. وزارت اقتصاد قرار است درصورت رأی اعتماد مجلس، توسط علی طیب‌نیا اداره شود.

طیب‌نیا که اقتصاد را با تمرکز بر موضوع تورم تحصیل کرده است، زمانی معاون اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز بود.

برای تصدی وزارت نیرو نیز حمید چیت‌چیان معرفی شده است که سابقه 20ساله در پست‌های مختلف این وزارتخانه دارد.

گزینه پیشنهادی دولت جدید برای وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی است. آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی در دولت دوم هاشمی رفسنجانی و از پایه‌گذاران سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

همچنین علی ربیعی که سابقه فعالیت در نهادهای کارگری را دارد و از مشاوران نزدیک روحانی به‌حساب می‌آید، برای وزارت تعاون و کار معرفی شده است.

حسن روحانی برای تصدی وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی را معرفی کرده است که در دولت هفتم وزیر راه و ترابری بود و در دولت هشتم به‌عنوان نخستین وزیر جهادکشاورزی فعالیت کرده است.

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت ارتباطات، محمود واعظی است که در سال‌های 58 تا 65 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بود.

همشهری آنلاین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► خريد و فروش جنين در بازار نازايي
اگر بی پولی بهت فشار آورده بیا اینجا ◄

مطالب مرتبط
بنر