رفاه بدون کارگر شد

دوشنبه ، 14 مرداد 1392 ، 11:03

در جدیدترین تغییرات در بانک رفاه کارگران، نام کارگران به طور کامل از تابلوها حذف و به عنوان بانک رفاه اکتفا شده است.
به گزارش فارس، بانک رفاه کارگران به تازگی اقدام به تغییر لوگوی بانک کرده و در طرح جدید اثری از نام کارگران مشاهده نمی‌شود.

بانک رفاه کارگران طبق تبصره ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۱۳۳۸ کشور و ماده ۳۸ سازمان بیمه‌های اجتماعی به منظور سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه بیمه کارگران «با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های طبقه کارگر» در ۲۷ مرداد ۱۳۳۹ تشکیل و به ثبت رسید و از ابتدای سال ۱۳۴۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از سپری شدن چند سال از فعالیت آن به گفته خود بانک « این بانک با برخورداری از اعتماد مردم و توانمندی بالای سرمایه انسانی خود، در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی، خدمات ارزشمندی را صادر کنندگان کشور ارائه می‌دهد و یکی از خوشنام‌ترین بانک‌های تجاری محسوب می‌شود».

در واقع بانکی که با هدف کمک به تامین رفاه طبقه کارگر تاسیس شده بود، امروز به یکی از خوشنام‌ترین بانک‌های تجاری تبدیل می‌شود که به روشنی فراموش شدن فلسفه تاسیس را نشان می‌دهد.

البته نباید از نکته را از قلم انداخت که این بانک سال‌های سال حقوق بازنشسته‌گان تامین اجتماعی را پرداخت کرده و در روزهای ابتدایی هر ماه صف طویلی از کارگران سابق در شعبه بانک تشکیل می‌شد.

امروزه با توسعه بانکداری الکترونیک و بهبود سطح سواد بازنشسته‌گان مراجعه حضوری به بانک برای دریافت حقوق به شدت کاهش یافته است.

بانک رفاه کارگران در ابتدا سال‌ها واژه کارگران را بسیار کوچک و کلمه رفاه را بزرگ حک می‌کرد و گویا «رفاه» آن بر «کارگران» بیشتر می‌چربد. البته جای اعتراضی هم با قرار گرفتن واژه کارگران در تابلو_ هر چند با جثه کوچک_ وجود نداشت.

اما اقدام عملی این بانک مدتی است آغاز شده و علاوه بر تغییر اهداف و خط مشی‌ها، نام کارگران به طور کامل از رفاه جدا شده است. رفتار کژدار و مریز سابق، به اقدامی عملی تبدیل شده و به صراحت بانک رفاه که در همه تبلیغات‌های تلویزیونی اینگونه معرفی می‌شد، در تابلوهای بانک هم نمودار شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آشنایی با یک نرم افزار Xilisoft Audio Maker +لینک دانلود
طنز/ دیوان اشعار محمود احمدی نژاد ◄

مطالب مرتبط
بنر