مرگبار ترین جزایر جهان کجاهستند؟

سه شنبه ، 15 مرداد 1392 ، 08:14

با هم نگاهی داریم به مرگبار ترین جزایر دنیا:

جزیره مارهای بوستون

«جزیره مارهای بوستون» دقیقاً وسط لنگرگاه بوستون قرار دارد. بلندترین نقطه این جزیره که 12 هزار متر مربع مساحت دارد فقط سه متر از سطح دریا بلندتر است.

این جزیره جزو مناطق بازیافت شده، ملی به شمار می‌رود و خالی از سکنه است. از آنجا که هیچ انسانی به جزیره پا نمی‌گذارد، خاک جزیره تبدیل به محل مناسبی برای لانه‌گذاری و تخمگذاری پرنده‌های مهاجر و مارها شده است و زیاد بودن تعداد مارهای این جزیره باعث شده است که کمتر انسانی به آنجا پا بگذارد.

شهر بزرگ

«گولم گراد» در زبان مقدونیایی به معنی «شهر بزرگ» است اما این شهر بزرگ، جزیره‌ای بیش نیست که در دریاچه پرسیا و در مرز مشترک آلبانی، یونان و مقدونیه قرار دارد. این جزیره بر خلاف نامش، 20 هکتار بیشتر مساحت ندارد و مردم بومی روستایی در آن زندگی می‌کنند.

علاوه بر روستاییان در شهر بزرگ مارهای سمی بسیاری نیز ساکن هستند. هرچند مارهای سمی در جزیره پرسه می‌زنند اما این جزیره از سال 2008 محل رفت و اقامت توریست‌های ماجراجویی شده است که برای تجربه زندگی در کنار مارهای سمی به آنجا سفر می‌کنند.

جزیره افعی‌های کشنده

جزیره «شیدااو» کمی دورتر از شبهه جزیره «لیااونگ» در نزدیکی شهر دالیان چین محل زندگی یکی از خطرناک‌ترین گونه مارهای جهان یعنی افعی است.

مرغ‌های دریایی، خوراک همیشگی افعی‌های جزیره شیدااو است و برای همین سم این مارها نسبت به افعی دیگر قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارد.

مارهای این جزیره معمولاً روی درخت‌ها دیده می‌شوند. این خزندگان خود را میان شاخ و برگ درختان پنهان می‌کنند تا در صورت لزوم بتوانند مرغ دریایی را شکار کنند. از زمانی که افعی‌ها در جزیره ساکن شدند گردشگران از ترس جانشان کمتر به جزیره شیدا او سفر می‌کنند.

اوستریو زمینی


در دریای سیاه و دورتر از سواحل رومانی و اوکراین جزیره کوچکی پوشیده از سنگ‌های آتشفشانی وجود دارد که به آن «اوستریو زمینی» یا «جزیره مارها» می‌گویند. این جزیره 17 کیلومتر مربعی. در حقیقت روستایی به نام بیل است که 100 نفر جمعیت دارد و باوجود اینکه آب خوراکی در این جزیره یافت نمی‌شود اما روستاییان زندگی در این جزیره را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهند. جزیره مارها آنقدر مشهور است که حتی یونانی‌های باستان هم آن را می‌شناختند و در 200 سال گذشته روسیه، رومانی و اوکراین بر سر مالکیت آن نزاع داشتند تا اینکه سال 2009 مالکیتی آن به ا وکراین داده شد. در جزیره مارها همان‌طور که از نامش پیداست انواع و اقسام مارها زندگی می‌کنند. مارهای این جزیره هم سمی و هم غیرسمی هستند و تنها ویژگی‌ای که باعث شده اوستریو مشهور شود وجود همین مارهای خوش خط و خال در جزیره است.

جزیره‌ای برای مارهای آبی

پارک «پالوئاتیگا» در سواحل ایالت صباح مالزی، از سه جزیره تشکیل شده است. بزرگ‌ترین این جزیره‌ها، «پالوئاتیگا» و کوچک‌ترین آنها «پالوئاکالامپونیان دامیت» یا «جزیره مارن نام دارد، جایی که مارهای سمی دریایی در آنجا زندگی می‌کنند.

البته مارهای سمی این جزیره به انسان‌ها حمله نمی‌کنند و فقط در مواقع احساس خطر و اگر یک نفر اشتباهی پایش را روی انها بگذارد مطمئناً دچار گزیدگی توسط این مارهای آبی خواهد شد اما باید توجه داشت که مارهای جزیره پالوئا بسیار خطرناک هستند و سم انها سه تا چهار برابر کشنده‌تر از سم مارهای کبراست.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کاریکاتور/ بانک استقلال تاسیس می شود!
تازه‌ترین رتبه‌بندی محبوب‌ترین رهبران جهان در توئیتر ◄

مطالب مرتبط
بنر