آمازون، نابودگر یا ناجی روزنامه ها؟!

سه شنبه ، 15 مرداد 1392 ، 09:28

در حالی که هم اکنون مدیر عامل شرکت آمازون، جف بزوس، روزنامه واشنگتن پست را با قیمت 250 میلیون دلار خریداری کرده، باعث شده که همه رسانه‌ها، روی مصاحبه وی که در دوسال پیش با برلینر زرتانگ، روزنامه نگار آلمانی، تمرکز کنند تا بتوانند از این اقدام عجیب شرکت آمازون سر در بیارند.


البته تمام بحث این مصاحبه در مورد آینده تاریک روزنامه بود. او گفته بود که مطمئن است که تا بیست سال آینده هیچ گونه روزنامه چاپی‌ای عرضه نخواهد شد. او عقیده دارد که روزنامه‌های چاپی، در آینده به یکی از لوکس‌ترین چیزهایی تبدیل می‌گردند که در هتل‌ها در اختیار افراد خاص قرار خواهند گرفت و در آن روز است که روزنامه‌های چاپی دیگر نرمال به نظر نمی‌رسند.

به نظر اکثر روزنامه‌نگاران و کسانی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند، گفته بزوس کاملا درست است و با این وضعیت پیشرفت تکنولوژی و استفاده از رسانه‌های آن‌لاین، روزنامه محبوبیت خود را از دست خواهد داد و شاید هم به گفته مدیر عامل شرکت آمازون به وسیله ای بسیار لوکس تبدیل شود. آمازون با ساخت وسیله‌ای به نام کیندل، توانست استفاده از کتاب‌های الکترونیکی را رواج دهد.


هنوز دقیقا مشخص نیست که شرکت آمازون چه تصمیمی برای دپارتمان روزنامه واشنگتن پست گرفته ولی با گفته‌های بزوس، یه نظر می‌آید که آنها دنبال ایجاد یک روزنامه الکترونیکی هستند؛ زیرا چندین بار جف بزوس گفته بود که آینده روزنامه‌ها در تبلت‌ها رقم خواهد خورد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز15 مرداد 92
داستانک/ نجار و کارفرما(همیشه برای خودت کارکن!) ◄

مطالب مرتبط
بنر