استخدام‌های روز آخر هماهنگ‌شده بود

سه شنبه ، 15 مرداد 1392 ، 11:33


محمد شریف ملک‌زاده که آخرین روزهای حضورش در سازمان میراث فرهنگی را پشت سر می‌گذارد درباره استخدام‌های گسترده و بدون فراخوان عمومی که در چند هفته پایانی دولت دهم در این سازمان انجام شد، گفت: این کار طبق مصوبه دولت و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری انجام شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در حاشیه مراسم رونمایی از «منشور مدیریت علوی و آیین انتصاب دولتمردان بر پایه فرامین حضرت علی(ع) به مالک اشتر» به سؤال یکی از خبرنگاران پاسخ می‌داد، درباره اعتراض بسیاری از کارمندان این سازمان نسبت به برگزاری آزمون‌های استخدامی اخیر و شکایت آنها به دیوان عدالت اداری، گفت: در جریان شکایت به دیوان عدالت اداری نیستم. وی افزود: افرادی با توجه به سوابق خدمتی معرفی شدند، مثلا یک نفر ۱۱تا ۱۵سال به‌شکل قراردادی کار می‌کرد، چنین افرادی براساس آیتم‌های معاونت‌ها و اداره امور اداری و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، به آزمون‌های استخدامی معرفی شدند.

ملک‌زاده پس از تذکر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آزمون‌های استخدامی یادشده بدون فراخوان برگزار شده است، گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان با دکتر الهام، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری، هماهنگ کرد تا کسانی که سابقه داشتند، کارشناس بودند و ۱۴تا ۱۵سال قراردادی کار کرده‌اند، برای استخدام‌ها درنظر گرفته شوند. وی گفت: مطمئن باشید اینطور نبوده است که کسی با ۶‌ماه سابقه کاری برای آزمون معرفی شده باشد خیلی از افراد نیز نمره قبولی نیاوردند. ملک‌زاده گفت: این کار براساس مجوزی بوده که دولت و دکتر الهام به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دادند و ما طبق آن اقدام کردیم. وی همچنین صحت این خبر را که ۲۰نفر در شهرستان زابل (شهری که زادگاه ملک‌زاده است) استخدام شده‌اند، تأیید کرد و افزود: چون سیستان و بلوچستان را ۲اداره کل کرده‌ایم، تصمیم گرفتیم نیروهایی را در اداره کل منطقه سیستان جذب کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره تذکر اکبر ترکان نماینده آقای روحانی رئیس‌جمهور در دوره انتقال دولت مبنی بر ملغی شدن مصوبات و تصمیمات دولت دهم پس از ۲۴خردادماه که بار قانونی داشته باشند، افزود: هرچه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده‌ایم قانونی، منطقی و مستند بوده و هیچ کاری نکرده‌ایم که بار قانونی برای دولت داشته باشد. اظهارات ملک‌زاده در حالی صورت می‌گیرد که اکبر ترکان نماینده رئیس‌جمهور ایران به خبرگزاری ایسنا اعلام کرده بود که دولت دهم به‌صورت عجولانه در حال بستن قراردادهای میلیاردی و استخدام‌های گسترده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► از پرداخت یارانه مردادماه چه خبر؟
برنامه ربیعی برای وزارت کار/افزایش واقعی دستمزدها ◄

مطالب مرتبط
بنر