دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (3)

چهارشنبه ، 16 مرداد 1392 ، 12:12

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در این سری آموزشی قصد داریم به شما راهکارهایی ارائه دهیم که با استفاده از آنها بتوانید نتایج مطلوب تری را در موتور جستجوگر گوگل دریافت کنید.این راهکار‌ها به صورت توضیحی و به همراه تصویر ارائه خواهند شد.

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (2)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (1)

-    نگران حروف بزرگ و کوچک نباشید:

درجستجو به زبان‌های خارجی، نگران حروف بزرگ و کوچک نباشید و در هر صورتی که شما یک کلمه را در موتور جستجو  گوگل وارد کنید، نتایج شما یکسان خواهد بود؛ برای مثال نتایج جستجو Workshop با workshop  کاملا یکی خواهندبود.

 

-    در یک سایت خاص به جستجو بپردازید:

برای اینکه تمام نتایج مربوط به یک کلمه را در یک سایت خاص دریافت کنید کافی‌ست که واژه مورد نظرتان را وارد کرده و پس از ایجاد یک فاصله کلمه Site: را تایپ کرده و در ادامه نام سایت مورد نظرتان را وارد کنید.برای مثال، به نمونه زیر که جستجو صفحات مربوط به واژه Books در Wikipedia.org  است، توجه کنید.

 

-    علائم نادیده گرفته می‌شوند:

موتور جستجوگر گوگل،  تمام علائم را در حین جستجو نادیده می‌گیرد .این علائم عبارتند از @#%^*()=[]\ و غیره.پس سعی کنید بیهوده از این علائم استفاده نکنید.

 

-    بر اساس نوع اطلاعات مورد نظرتان به جستجو بپردازید:

با استفاده از به کار بردن فرمت یا نوع فایل در کنار عبارت filetype:  در ادامه واژه یا عبارت مورد نظرتان، به جستجو بپردازید تا بتوانید نتایج دقیق‌تری دریافت کیند.برای مثال می‌توان در کنار filetype، فرمت‌هایی چون PDF، PPT، XLS وغیره را به کار برد.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► مطلب روز/آرامش بخش ترین خانه جهان (+عکس)
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 16مرداد 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر