کشتی در بازار پرده فروش های مولوی

پنجشنبه ، 17 مرداد 1392 ، 08:39

 

پرده درگذشته تنها حافظ حریم خانه و جدا کننده فضای اندرونی و بیرونی بود اما این روزها نقش تزئینی اش هم برجسته شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، فضاهای محدود و کوچک آپارتمان نشینی این روزهای ما اهمیت پرده را دوچندان کرده یک پرده مناسب فضای خانه را باز و روشن می کند و باعث می شود فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد اما یه انتخاب غلط هرچند هم گران و زیبا باشد خانه را تاریک و غیر قابل اقامت خواهدکرد.

خوشبختانه  در تهران مراکز پرده فروشی و متخصصان خوب زیادی داریم اما معروفترین مرکز عرضه وفروش پرده تهران خیابان مولوی است.

آنچه وقتی به این خیابان پا می گذاری تو را جادو می کند بازی رنگ و پارچه است انقدر متنوع و چشم نوازند که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشی بدت نمی آید مدتی را در این خیابان قدم بزنی و از بازی رنگ ها لذت ببری.

خیاط های هنرمند در سراسرخیابان درمغازه نشسته اند و منتظرند برای تو پرده بدوزند برای اتاق خواب، پذیرایی ،اتاق کودک و حتی آشپزخانه برای هر کدام هم کلی طرح و پیشنهاد های هیجان انگیز دارند.

فقط کار سخت تو انتخاب است پس دقت کن آنچه را که می خری مورد نیازت باشد، مطابق سلیقه ،شخصیت و البته جیبت. چراکه پشیمانی سودی نخواهد داشت وقتی پارچه بریده شدو طرح زده شد.

جنس هایی که از مد افتاده و چه جنس هایی که مد روز هستند. جنس های ضخیم که آستر نمی خواهند و جنس های نرم و نازک که نیاز به آستر دارند. تور که از قدیم تزیین کننده خانه های ایرانیان بوده، در قفسه های تمام مغازه ها هست اما این تورها شیک و به روز شده اند. ساتن هم هنوز مشتری دارد. ساتن های ساده، ساتن هایی با رنگ های زیبا و شاد. کتان جنس دیگری است که در این بازار خودی نشان می دهد. حریر شیشه ای اما جنس تازه به بازار آمده و مد روز است. این پرده ها بر در هر مغازه ای  آویخته شده اند و با وجود گران بودن این قدر جذاب هستند که طرح های جذابشان اغفالت کنند.
حریر شیشه ای و پرده تور نیاز به آستر دارند. آسترها هم از جنس های مختلف هستند. آستفر فلامنت بیش از دیگر آسترها طرفدار دارد چون  چند نوع متفاوت دارد؛ آستر فلامنت ساده و تابیده.

هرپنجره متناسب با محل قرار گرفتن، نوع پنجره و حتی سبک زندگی شما پرده خاص خودش را می خواهد. پارچه های نازک و ظریف معمولا آستری می خواهد و برهزینه ها می افزاید اما اصلا نمی شود از زیبایی هاشان گذشت.

اخطار- درست اندازه گرفتی، اگر پرده کوتاه وبلند شود همه زیبایی اش زیر سوال خواهد رفت. اگر شک داری حتما از متخصصان برای اندازه گیری کمک بگیر.

راستی هزینه پارچه،دوخت و نصب جداگانه محاسبه می شود . مراقب باش موقع خرید حرفه ای باشی .

مطمئنا برای خرید پرده جایی بهتر از بازار مولوی در خیابان مولوی پیدا نمی کنید. می توانید به مراکز دیگری مثل خیابان زرتشت در ولی عصر هم بروید اما هر پارچه آنجا قیمتی بیشتر دارد. بالاخره اجاره مغازه آن جا بالاست. در مولوی جا برای چانه زدن وجود دارد. تنها باید زبان مغازه دار را بدانید. آن وقت  می توانید خوب تخفیف بگیرید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► جهانگیری همه استخدام های فله ای را متوقف کرد
چه زمانی تلفن بدهکار قطع می شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر