دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (4)

يكشنبه ، 20 مرداد 1392 ، 11:39

به گزارش بانکی دات آی آر، در این سری آموزشی قصد داریم به شما راهکارهایی ارائه دهیم که با استفاده از آنها بتوانید نتایج مطلوب تری را در موتور جستجوگر گوگل دریافت کنید. این راهکار‌ها به صورت توضیحی و به همراه تصویر ارائه خواهند شد.

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (3)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (2)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (1)

 

-    حتما در جستجو خود به حروف تعریف و واژه "و" توجه کنید. چون به کار نبردن این گونه حروف، می‌تواند نتایج متفاوتی از یک جستجو را به شما ارائه دهد. شما با استفاده از به کار بردن علامت منفی (-)، می‌توانید آنچه را که می‌خواهید در نتایج نباشند را حذف کنید.

 

-    برای شما هم بعضی اوقات پیش آمده که به صورت اتفاقی، به اطلاعاتی در یک صفحه برخورد می‌کنید و دوست دارید بیشتر در مورد آن بدانید. موتور جستجوگر گوگل این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده که با آوردن کلمه related: در محل جستجو خود و سپس به کار بردن آدرس صفحه‌ای که اطلاعات آن را مورد نظر دارند، اطلاعات بیشتری از محتوای آن صفحه بدست آورید.

 

-    شما می‌توانید برای پیدا کردن دستورالعمل ها، از گزینه More که در بالای صفحه موتور جستجوگر وجود دارد، Recipes را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. البته این ویژگی فعلا برای زبان انگلیسی موجود است و هنوز برای همه زبان‌های دیگر راه اندازی نشده.

 

-    شما می‌توانید برای متغیر های عددی خود که در جستجو موجود هستند با استفاده از به کار بردن (..) در میان دو عدد، یک بازه ایجاد کنید.

-    از موتور جستجوگر گوگل می‌توان برای تبدیل واحد هم استفاده کرد که فقط کافی است که میزان واحد ورودی را با ذکر واحد نوشته سپس با به کار بردن واژه to و در انتها واحد خروجی، تبدیل واحد مورد نظرتان را دریافت کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► افشای پشت پرده گرانی‌ها برای نخستین بار
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز20 مرداد 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر