اپل دوباره سامسونگ را برد

دوشنبه ، 21 مرداد 1392 ، 09:47
چندروز از وتوی تصمیم تصویب شده توسط کمیسیون بازرگانی بین‌المللی آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش آی‌فون و آی‌پد‌ در آمریکا توسط دولت اوباما نگذشته‌است که شرکت اپل توانست در پرونده‌ای دیگر رای این کمیسیون را به نفع خود تمام کند.

براساس گزارش MBC، کمیسیون بازرگانی بین‌المللی آمریکا یا ITC رای سال 2011 خود مبنی بر اینکه شرکت سامسونگ از حق ثبت اختراع شرکت اپل تخطی کرده و بااستفاده از تکنولوژی این شرکت اقدام به تولید گوشی‌های موبایل، تبلت و پخش‌کنندة های موسیقی کرده را تایید کرد.

به واسطه این رای ITC دستور ممنوعیت فروش محصولاتی که به واسطه این قانون‌گریزی تولید شده‌اند را در آمریکا صادر کرد. اما این رای هم‌اکنون برای بازبینی باراک اوباما متوقف شده‌است اما احتمال اینکه رای سامسونگ مشابه آنچه برای اپل رخ داد،‌ وتو شود بسیار کم است.

شرکت اپل با ستودن این تصمیم آن را بخشی از نبرد میان غول‌های تکنولوژی برسر امتیاز  اختراع توصیف کرد. به گفته این شرکت با صدور این رای، ITC به دادگاه‌هایی در ژاپن، کره، آلمان و هلند پیوست که در دفاع از نوآوری برخاسته‌اند و بی‌ملاحظه بودن سامسونگ در زمینه کپی کردن تکنولوژی محصولات اپل را محکوم کرده‌اند.

یکی از امتیازهای اختراع که سامسونگ به کپی کردن آنها متهم شده امتیازی به نام استیو‌جابز است که شامل تکنولوژی صفحه لمسی است. امتیاز اختراع دیگر به خروجی صدا در محصولات مرتبط است. تحلیل‌گران صدور این رای را پیروزی بزرگ دیگری برای اپل توصیف کرده‌اند، به ویژه به این خاطر که امتیاز اختراع استیو‌جابز برای اپل اختراعی بنیادین بوده‌است.

دیگر دعاوی اپل برسر تخطی سامسونگ از حق امتیاز اختراع شرکت اپل مورد قبول ITC قرار نگرفته‌است. نبرد امتیاز اختراع و حق ثبت اختراع میان این دو شرکت سال‌ها است که درگرفته‌ و در 10 کشور جهان گسترده شده‌است. این نبرد زمانی تشدید شد که سال گذشته شرکت اپل به عنوان پیشرو‌ترین شرکت در زمینه فروش اسمارت‌فون در جهان معرفی شد.

شرکت اپل هفته گذشته نیز حمایت مستقیم دولت آمریکا را دریافت کرد و باراک اوباما پس از 26 سال برای اولین بار رای ITC علیه اپل را وتو کرد تا به این شکل ممنوعیت فروش برخی از محصولات قدیمی‌تر اپل در آمریکا به دلیا اثراتی که می‌تواند برروی اقتصاد آمریکا داشته باشد، برداشته شود.

همشهری آنلاین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نوار کاست پنجاه ساله شد!
بفرمایید نان با طعم جاسوسی! ◄

مطالب مرتبط
بنر