دختر مشهدی که از هر انگشتش یک هنر میریزد+عکس های زیبا

سه شنبه ، 22 مرداد 1392 ، 08:26

کار آفرینان جوان و هنرمند در صورتی که علاقمند هستید تا مخاطبان جوان ما را با آثار هنری و نو آوری هایتان آشنا کنید یا تصور می کنید حرف های جدیدی برای گفتن دارید می توانید با خبرنگار ما با این آدرس ایمیل مکاتبه کنید:

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

-------------------------------------------------------------------------

مهسا پهلوان ، 23 ساله ، فوق لیسانس عمران دارد و در خیلی از زمینه های هنر و خلاقیت فعالیت دارد ، او معتقد است هنر کمک بسزایی در رشته اش داشته  و در کنار آن عمران نیز در مورد نحوه پایداری و ایستایی کارهای هنری  کمکش نموده است .

کارمجسمه

 

او ساخت مجسمه را از پیش دانشگاهی یعنی حدود پنج سال پیش شروع کرده در آن زمان خواهرش در کلاس مجسمه سازی شرکت کرد و او هم بر حسب علاقه آثار هنری ایشان را دنبال کرد که بدلیل تحصیل چند سالی قادر به انجام این حرفه نبوده اما حالا از پرداختن به این کار بسیار خوشحال وراضی به نظر می رسد.

 

رومیزی کریستالی

او معتقد است: متاسفانه بعضی از کلاس های مجسمه سازی در کنار آموزش ، خلاقیت را از بین می برند و به همین دلیل به علاقه مندان به این هنر توصیه می کنم برای ساخت هر گونه مجسمه ای ابتدا چندین مدل مجسمه ساخته شده را الگو برداری نمایند اما پس از مدتی برای ساخت مجسمه هایشان چه فانتزی و چه رئال طرح مورد نظر را طراحی و یا تصاویر طراحی شده را در مقابل خود قرار داده و آن را با خمیر بسازند و از هر ماده ای که در اطراف خود دارند برای خاص بودن اثر هنری خود استفاده کنند ( به عنوان مثال من برای پوشش کف یکی از مجسمه هایم از پوست درخت استفاده نموده ام).

 

مجسمه

رومیزی ها و کیف را هم کمتر از یک سال است که شروع کرده ام اما بدلیل علاقه سعی کردم در این زمینه کارهایی ارائه بدهم تا مورد پسند اطرافیانم هم باشد. البته قابل ذکر هم است که برای ایجاد آثار مطلوب راه زیادی در پیش رو خواهم داشت.

درزیر متن مصاحبه بانکی با این هنرمند مشهدی را باهم می خوانیم:

 

تابلو گل و برگ خشک شده طبیعی

آیا اولین درآمدی که از طریق این کار بدست آوردید، به خاطر دارید ؟چطور بود و چه احساسی داشتید؟
من در مورد کارهای هنری ام تابحال از جنبه مادی نگاه نکرده ام و متقابلا در آمدی نیز از این طریق کسب ننموده ام البته قابل ذکر است که چند ماه اخیر چندی از این کارها را در سایت لوکوپوک برای فروش قرار دادم که مورد توجه بازدیدکنندگان بسیاری قرار گرفت.

 

کیف گوشی و تبلت چرم با تزئین گل

آینده کاری خودتان را چطور مجسم می کنید و برای آِینده چه برنامه هایی دارید؟
همانطور که گفتم راه برای پیشرفت طولانی است اما امیدوارم روزی بتوانم کاری  ارائه بدهم که بیننده را چند دقیقه ای به وجد آورده و مجذوب دیدن نماید به همین دلیل سعی در امتحان روش های جدید ساخت کارهای هنری ام دارم، راه های نوین، مواد جدید و یا روش های جدید تولید مواد اولیه و ...

 

 

کیف چرم موبایل

مهمترین دشواری ای که برسرکار شما وجود دارد چیست و فکر می کنید برای حل آن چه باید کرد؟
متاسفانه مهمترین چیزی که تمام کارهای هنری و صنایع دستی را مورد تهدید و کاهش ارزش اجتماعی و فرهنگی قرار داده است وجود محصولات مشابه صنعتی آنهاست که با کیفیت پایین اما گاهی زیبایی جذابتر با ظرافت بسیار اندک ، در بازار ها عرضه و بدلیل قیمت پایین تر از مشابه دست ساز مورد استقبال بیشتری نیز قرار می گیرند. باید سعی کنیم فرهنگ اینکه کیفیت را نباید فدای کمیت نمود را بین مردم خود رواج دهیم، مطئمنا یک کیف چرم دوخته شده با دست بسیار ارزشمندتر و با دوام تر ازکیف های چرم صنعتی وارداتی از کشورهایی مانند چین خواهد بود.

طراحی

چطور به این نتیجه رسیدید که محصول شما بازار دارد و مردم به آن احساس علاقه و نیاز خواهند داشت؟
اولین دلیل تولید ، احساس وجود نیاز است ، در بازار ، محصولات خاص ، مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت ، البته کیف های دوخته شده با طرح گل ، تنها مورد توجه خانم هاست اما مطمئنا هر کسی از داشتن کیف یا هر کالایی با طرح هایی غیر صنعتی و نزدیک به طبیعت لذت می بردو به همین دلیل سعی می کنم نیاز بازار را با دیدگاه طبیعت گرایانه ترکیب کنم که امیدوارم مورد قبول باشد.


اهل کجا هستید و درحال حاضر محصولات خود را به چه شهرهایی می فرستید؟

در مشهد زندگی می کنم اما می خواهم از هنرم همه استفاده نمایند  به همین دلیل هیچ محدودیتی برای ارسال آنها قایل نشدم.

 

مجسمه

آیا کار های هنری که در منزل انجام می شود می تواند درآمد زا باشد و نیاز های مالی شما برآورده می شود؟
متاسفانه کارهای هنری ای که رقیب صنعتی دارند بسختی درآمد زا هستند و بهتر است بگویم بسختی سودآورند، و این روزها بهتر است به عنوان شغل دوم به آن نگاه کنیم.


آیا برنامه ای برای آموزش هنر خود به سایرین دارید؟

مطمئنا این آرزوی هر کسی است که دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهد و همانطور که امام صادق (ع) فرمودند "زكات علم آن است كه آن را به اهلش بیاموزی" اما متاسفانه هنوز زمینه این امر ایجاد نشده و خودم را هنوز در مسند استادی و تدریس به دیگران ندیده ام .

 

مجسمه


مشوق اصلی شما در کارتان چه کسی است و چه کمکی به شما کرده است؟
خواهر و برادرم مشوق اصلی من بوده و با ایده های نوین و فراهم نمودن مواد اولیه مناسب کمک بسزایی نموده اند . بسیاری از مجسمه ها و رومیزی ها به ایده ی آنها انجام شده است.


برای کسانی که علاقمند به راه اندازی حرفه خودشان هستند چه توصیه ای دارید؟
توصیه می کنم اگر برای درآمدزایی هنری را دنبال می کنند حتما نیاز بازار رابسنجند،سعی در جذب و داشتن مشتریان ثابت کنند تا در آمد ثابت ماهیانه ای را برای خود تضمین نمایند و در آخر در رقابت هیچ گاه نا امید نشوند ، مطمئنا مشتریانی هستند که ارزش هنر را بخوبی درک نمایند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

رومیزی کریستالی پیچک

برای تماشای تصاویر بیشتر و خرید این محصولات اینجا کلیک کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ماجرای لوگوی عجیب گوگل چیست؟/تصویر
آشنایی با نرم افزار Sony Forge Pro+ دانلود ◄

مطالب مرتبط
بنر