همکاران بد اخلاق عمرتان را کوتاه می کنند

سه شنبه ، 22 مرداد 1392 ، 13:00

همه ما مي خواهيم عمر طولاني تري داشته باشيم و تقريبا مي  دانيم از چه عواملي بايد پرهيز کرد تا به سلامت ما آسيب وارد نشود اما مواردي وجود دارد که بدون اين که بدانيم عمرمان را کوتاه مي کند. در اين مطلب به گوشه اي از اين موارد اشاره مي کنيم.

شوخ طبع نبودن:


به نقل از سايت «Prevention» اين گفته که «خنديدن بهترين دارو است»، واقعيت دارد. نتيجه بررسي ها روي ۵۴هزار داوطلب که گروهي از محققان نروژي انجام داده اند نشان مي دهد، افراد شوخ طبع نسبت به ديگران عمر طولاني تري دارند.

اگر در زندگي شاد و شوخ طبع نباشيد، از فوايد آن مانند کاهش استرس، بهبود سيستم ايمني و افزايش جريان خون که مي تواند طول عمر را افزايش دهد، محروم مي مانيد.

پرواز دائمي با هواپيما:


اگر چه ثابت شده است مسافرت تفريحي استرس را از بين مي برد اما روش مسافرت هم در افزايش يا کاهش طول عمر موثر است. محققان ثابت کرده اند که کارمندان صنعت پرواز نسبت به ديگران بيشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. آنان مي گويند با رسيدن ارتفاع هواپيما به ۳۹ هزار فوت به دليل تابش اشعه هاي کيهاني، افراد ۶۲ بار بيشتر در معرض اشعه قرار مي گيرند. به مرور زمان اين اشعه کيهاني مي تواند به طور جدي روي سلامت تاثير بگذارد.

همکاران بداخلاق:

نتايج بررسي ها نشان مي دهد، همکاران مي توانند تاثير چشمگيري روي سلامت افراد بگذارند. همکاران حمايت کننده و صميمي باعث کاهش ميزان استرس، کلسترول و فشار خون مي شوند. در حالي که عملکرد همکاران جنجالي و بدخلق، تاثير عکس دارد. استرس ناشي از اين امر احتمال خطر مرگ را افزايش مي دهد. اين تاثير منفي در سنين ۳۸ تا ۴۳ سال آشکارتر است.

بازنشستگي:


به طور معمول زمان بازنشستگي زمان پايان استرس هاست اما متاسفانه اين زمان استراحت مي تواند باعث کوتاهي طول عمر فرد شود. نتايج بررسي گروهي از محققان آمريکايي نشان مي دهد، افرادي که در ۵۵ سالگي بازنشسته  مي شوند نسبت به افرادي که در ۶۵ سالگي بازنشسته شده اند، طول عمر کوتاه تري دارند. در اين دوران، بدن فعاليت روزانه کمتري دارد و به مرور زمان ناسالم تر مي شود.

خواب زياد:

۸ ساعت خواب براي سلامت لازم است اما بيشتر از آن تاثير منفي بر سلامت بدن دارد.نتايج بررسي ها نشان مي دهد در افرادي که شبي بيش از ۹ ساعت مي خوابند، احتمال افزايش بيماري قلبي و مرگ و مير وجود دارد. خواب زياد علاوه بر ايجاد بيماري قلبي،چاقي مفرط، ديابت، سردرد و افسردگي را نيز به همراه دارد.

خراسان

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► از این افراد دوری کنید
موی زنان، کالای محبوب سارقان در ونزوئلا! ◄

مطالب مرتبط
بنر