10 رؤیای دنیای تکنولوژی

يكشنبه ، 27 مرداد 1392 ، 08:06

انسان ها همیشه در رویای اینکه زندگی آینده چگونه خواهد بود و یا اختراع بزرگ بعدی که زندگی انسان ها را تغییر خواهد داد چه خواهد بود، می باشند و در این مقاله قصد داریم به 10 فناوری که در آینده میتواند رویای انسان ها را تغییر بدهد بپردازیم.

لباس های تغییر رنگ دهنده

یک شرکت به نام DelSol در حال حاضر مبادرت به فروش لباس هایی کرده که با نور خورشید تغییر رنگ خواهند داد. اما منظور ما کمی پیشرفته تر هست. لباس های آینده می تواند با یک تلنگر ساده رنگ و طرح خود را تغییر بدهد. مواد به نام پلیمرهای الکتروکرومیک هنگامی که ولتاژ اعمال می شود طول موج های مختلف نور را جذب می کنند. این به این معنی است که از طریق مقدار ولتاژ، شما می توانید رنگ ماده را کنترل نمایید.

دانشمندان در حال کار بر روی ساخت مواد قابل انعطاف تر است، به طوری که بتوان آن را ارزان بر روی لباس ها به کار گرفت. که این می تواند موفقیتی برای دنیای مد و یا به کارگیری این نوع لباس ها برای استتار و پنهان کردن باشد.

دستگاهی برای رویاها

امروزه دستگاه هایی ساخته شده اند که برای کنترل رویاها به کار می روند که این کار با استفاده از تابش الگوهای نوری به چشم در زمان هایی از خواب که در رویا فرو می روید صورت می گیرد. با این حال دستگاه های آینده می توانند به صورت دقیق و جزیی این کنترل رویا را انجام بدهند به طور مثال شما بتوانید رویاهای خود را انتخاب و یا حتی بتوانید آنها را به طور کامل ذخیره نمایید که پیشبینی می شود تا سال 2050 این امر صورت بگیرد. در اینصورت بسیار جالب خواهد بود که شما قادر خواهید بود که رویاهای خود را در بین مردم دنیا به اشتراک بگذارید.
10 رؤیای دنیای تکنولوژی

ماشین های پرنده

جوامع بشری از سال های بسیار قبل در فکر ساختن ماشین های پرنده ای هستند که بتواند در دسترس عموم مردم قرار بگیرد. یکی از مشکلات با اتومبیل های پرنده کنترل ترافیک خواهد بود چراکه در آسمان هیچ علایم راهنمایی و رانندگی و یا جاده ای وجود ندارد! و هنوز هیچ زمان مشخصی برای رفع این مشکلات و عملی شدن این طرح ارایه نشده است ولی گمان می رود که تا سال 2050 این امر به وقوع بپیوندد. به همین دلیل، ما ممکن است در داستان های علمی تخیلی نبینیم که در آن ما به راحتی با اتومبیل هایمان پرواز می کنیم بلکه احتمال بیشتر این است که ما با اتومبیل به طور معمولی رانندگی می کنیم، اما می توانیم از موانع عبور نماییم.
ژاک کوستو و نیروی دریایی ایالات متحده در دهه های 50 و 60 میلادی بر آن بودند که با پروژه هایی زندگی در زیر آب را ممکن بسازند. هرچند تا کنون این طرح عملی نشده است اما با گسترش جمعیت در روی زمین عملی کردن این طرح جذاب تر می شود


ربات های کارگر

اغلب شرکت های بزرگ ماشین آلات را جایگزین کارگران خود کرده اند و این روند نیز ادامه دارد. و در آینده شاهد خواهیم بود که ربات ها کارهایی مانند آشپزی و نگهداری کودک، خدمتکار خانه و غیره را انجام خواهند داد و این به معنی آن است که ربات ها شغل های انسان ها را خواهند دزدید و بازار کار به مراتب رقابتی تر خواهد شد.

در کشورهای کره جنوبی و ژاپن که پیشرو کشورهای سازنده ربات هستند توانسته اند ربات خدمتکار را بسازند و در این کشورها چون اغلب جمعیت مسن می باشند به همین دلیل دولت به فکر ساخت ربات هایی است که بتوانند جامعه مسن این کشور ها را یاری بکنند.


عینک اطلاعات

این فن آوری به احتمال زیاد به زودی به همت شرکت گوگل که حمایت کننده و مجری این طرح است تا اوایل سال 2014 میلادی ارایه خواهد شد. این عینکی می باشد که همانند یک تلفن همراه هوشمند عمل خواهد کرد و شما نیز قادر خواهید بود صدای آن را اتوماتیک کنترل نمایید و قابلیت های فراوان دیگری دارد که هنوز این اطلاعات بروز داده نشده است و قیمت اولیه این فناوری در حدود 1000 دلار خواهد بود.


هولوگراف

صنعت کاملا جدیدی است که به سرعت در جهان گسترش پیدا خواهد کرد. هولوگراف با استفاده از انعکاس نور از اشیای مختلف یک شکل 3 بعدی را ایجاد خواهد نمود. مجموعه های تلویزیونی هولوگرافی و دستگاه های بازی به زودی به طور گسترده ای این فناوری را در اختیار علاقمندان قرار خواهند داد از جمله نینتندو گزارش شده است که در حال کار بر روی تجاری سازی و گسترش این فناوری است. یا شرکت مایکروسافت طرحی را ارئه داده است که شکل مجازی ایجاد شده بتواند کل اتاق را در بر بگیرد. یکی از نمونه های معروف اخیر هولوگرافی نمایشی بود که در سال 2012 توسط یک خواننده صورت گرفت.


شبیه سازی انسان

سازمان ملل متحد ممنوعیت غیر الزام آور در تمام اشکال شبیه سازی انسان را در سال 2005، صادر کرد و بر این اساس آن را ناقض کرامت انسانی دانسته است. علاوه بر این، شکلی از شبیه سازی به نام شبیه سازی درمانی شامل تنها سلول های شبیه سازی و ارگان است که می تواند منافع عظیم پزشکی داشته باشند. از لحاظ تئوری، این نوع شبیه سازی می تواند بیماری های خاص، مانند سرطان را از بین ببرد.


زندگی در شهرهای زیر آب

ژاک کوستو و نیروی دریایی ایالات متحده در  دهه های 50 و 60 میلادی بر آن بودند که با پروژه هایی زندگی در زیر آب را ممکن بسازند. هرچند تا کنون این طرح عملی نشده است اما با گسترش جمعیت در روی زمین عملی کردن این طرح جذاب تر می شود. سنگاپور طرح هایی را برای عملی کردن این مورد در نظر دارد و استرالیا نیز پروژه ای به نام syph  را بدین منظور راه اندازی نموده است. به هرحال چه کسی می داند، شاید در چند دهه آینده ما شاهد آتلانتیس های فعال و پویا باشیم!

تکنولوژی ناپدید کردن

این ممکن است شما را شگفت زده بکند اما دانشمندان توانستند در سال 2011 اشیای کوچک تقریبا به اندازه سلول های قرمز خون را ناپدید بکنند.این تکنولوژی از مواد مصنوعی به نام متامواد ساخته می شود، که بر مبنای منحرف نمودن پرتوی نور استوار می باشد. و هم اکنون دانشمندان در حال کار بر روی به کاربردن این تکنولوژی برای اشیای بزرگتر هستند و در وهله اول این طرح های توسط وزارت دفاع کشورهای پیشرو دنبال می شود.


چاپ 3بعدی

شرکت نوکیا به تازگی بیانیه ای داده است که مردم می توانند تلفن های همراه خود را دقیقا مطابق با آنچه در ذهن خود دارند سفارش بدهند تا ساخته شود. که این دور از دسترس و واقعیت نیست و شما می توانید به جای کاغذ که از پرینتر بیرون می آید یک جسم 3 بعدی قابل لمس را دریافت نمایید و تنها مشکل در قیمت آن می باشد که در حدود 30 هزار دلار می باشد.

تبیان

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► BBK Vivo X3T، باریک ترین تلفن هوشمند دنیا از چین
هکری که به اتاق دختر این زوج رفت! ◄

مطالب مرتبط
بنر