احتمال هک و سرقت از حجم اینترنت

يكشنبه ، 27 مرداد 1392 ، 08:59

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نسبت به هک شدن و سرقت از حجم اینترنت‌ مصرفی اشخاص هشدار داد.

علی آبسالان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: شاید این سوال برای برخی شهروندان پیش آمده که چرا گاهی حجم اینترنت مورد استفاده شخصی‌شان زود تمام می‌شود که برای آن سه دلیل وجود دارد.

وی دلایل تمام شدن زود هنگام اینترنت شخصی کاربران را چنین عنوان کرد: ممکن است شخص دانلود و وبگردی زیادی انجام داده باشد یا نرم‌افزارهای موجود در سیستم شخصی فرد موردنظر بدون اینکه خود متوجه شده باشد، از طریق اینترنت به روز رسانی شود و سومین مورد اینکه خط اینترنت شخص مورد نظر توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: راه‌های زیادی وجود دارد که یک هکر می‌تواند به راحتی از طریق ورود به مودم شخصی افراد، نام کاربری و پسورد اینترنت آنان را بردارد و موقعی که شخص به اینترنت وصل نیست از اینترنت وی استفاده کند.

آبسالان افزود: اینترنت بی‌سیم چه از طریق شبکه‌های بزرگ وایرلس تامین شود و چه از طریق وایفای، احتمال نفوذ و استفاده از آن توسط دیگران وجود دارد؛ البته شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت بی‌سیم از طرف خودشان امنیت را تامین می‌کنند اما لازم است هر فردی به عنوان کاربر نهایی مراقبت‌های لازم را انجام دهد تا هیچ کس نتواند به اینترنت شخصی وی دسترسی یابد.

وی روش‌های جلوگیری از هک شدن اینترنت بی‌سیم را چنین بیان کرد: اگر فقط خودتان با یک کامپیوتر از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌کنید، مودم خود را در حالت Bridge قرار داده تا امکان برقراری ارتباط دیگری وجود نداشته باشد، در صورت استفاده نکردن از اینترنت مودم خود را خاموش کنید، رمز عبور خود را هرگز از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در اختیار افراد قرار ندهید و در صورت نیاز به این کار، رمز را به صورت حضوری یا تلفنی در اختیار افراد قرار دهید.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: همیشه یک آنتی ویروس یا فایروال معتبر بر روی ویندوز خود داشته باشید و مرتب آن را به روز رسانی کنید، اگر بنا بر نیاز خود از سیستم PPPOE استفاده می‌کنید در تنظیمات شبکه خود گزینه Mac Filter را فعال کنید و از سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید در صورت امکان، یک بار گزارش‌های مصرف شما را چک کند و در صورت مشاهده مک آدرس‌های متفاوت، آن را به شما اعلام کند.

آبسالان از دیگر مواردی که یک کاربر باید رعایت کند چنین یاد کرد: اگر سرویس‌دهنده اینترنت شما امکان محدود کردن اینترنت تنها برای یک مک آدرس را دارد، از آن‌ها بخواهید این کار را انجام دهند و اگر در منزل یا محل کارتان ازHot Spot استفاده می‌کنید، آن را به IPهای شبکه خودتان محدود کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► تصویر لو رفته اولین تبلت نوکیا
باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی معرفی شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر