معرفی ۱۰ شغل برتر صنعت آی تی در آمریکا

سه شنبه ، 29 مرداد 1392 ، 08:36


یک شرکت کاریابی در آمریکا به معرفی برترین مشاغل آی‌تی در این کشور پرداخته است که در میان آنها عناوینی همچون توسعه نرم‏‌افزاری، تحلیل داده، مدیریت پروژه، مشاغل مرتبط با نرم‏‌افزارهای برنامه‏‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و غیره به چشم می‏‌خورد.

به گزارش وب‏‌سایت infoworld، شرکت کاریابی مودیس (Modis) اخیرا به معرفی ۱۰ مورد از برترین مشاغل آی تی در آمریکا پرداخته است که در مقایسه با دیگر مشاغل بازار گرم‏‌تری دارند.

این مشاغل عمدتا شامل مهارت‏‌ها و تخصص‏‌هایی است که مورد احتیاج کسب و کارهای مشتری این شرکت است. فهرست ۱۰ تایی مودیس از این مشاغل عبارت است از: توسعه‏‌دهنده نرم‌‏افزاری (از جمله توسعه‏‌دهنده نرم‌‏افزارهای همراه)، تحلیلگر داده‏‌ها/ داده‌‏های کسب و کار؛ متخصص میز پشتیبان (help disk)؛ مدیرپروژه؛ مدیر ارزیابی کیفیت؛ متصدی سیستم‏‌ها؛ تحلیلگر شبکه/ ارتباطات راه دور؛ توسعه‏‌دهنده/ متصدی پایگاه‏‌های داده؛ برنامه‏‌نویس و متخصص ذخیره داده؛ متخصص نرم‌‏افزارهای برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی (تحلیلگر، برنامه‏‌نویس و متصدی سیستم).
این فهرست نشان می‌‏دهد که مهارت‏‌های مرتبط با توسعه نرم‌‏افزاری بیش از سایر تخصص‏‌ها مورد نیاز بازار کار است.

معاون ارشد شرکت مودیس در این زمینه گفته است: ما در هر ساعت چندین تقاضا برای استخدام متخصصان توسعه نرم‌‏افزاری که در زمینه دات نت (net.) یا جاوا تخصص دارند، دریافت می‏‌کنیم. در این میان به‏‌ویژه تقاضا برای توسعه‏‌دهندگانی که در زمینه برنامه‌‏های تحت آندروید و آی او اس تخصص دارند، بسیار زیاد است. متخصصانی هم که در زمینه‏ پروتکل‏‌هایی مثل PHP، HTML5 و غیره مهارت دارند، با استقبال زیادی مواجه می‏‌شوند.

تخصص‏‌های مرتبط با شبکه نیز از جمله دیگر مهارت‏‌های مورد نیاز شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها است. مهاجرت شرکت‌‏ها به محیط‏‌های پردازش ابری از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا برای جذب متخصصان شبکه است.

بر اساس این گزارش، مشاغل و تخصص‏‌های مرتبط با آی تی همیشه از بازار کار بسیار داغی برخوردار بوده است. آمارهای اداره کار آمریکا نشان می‏‌دهد بیکاری در صنعت آی تی، حتی در اوج دوره رکود، از 2/11 درصد فراتر نرفته است.

این آمار و ارقام نشان می‏‌دهد هم‏‌اکنون در بسیاری از بخش‏‌های صنعت آی تی آمریکا تقاضا برای تخصص‌‏های آی تی به مراتب بیشتر از تعداد متخصصان است.

 

دنیای اقتصاد

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► پایتخت ایران، شهر موش ها!
دندان پزشکی در پیاده رو ◄

مطالب مرتبط
بنر