گروه ترنج، خواهرهای همه فن حریف+عکس های زیبا

سه شنبه ، 29 مرداد 1392 ، 11:47

کار آفرینان جوان و هنرمند در صورتی که علاقمند هستید تا مخاطبان جوان ما را با آثار هنری و نو آوری هایتان آشنا کنید یا تصور می کنید حرف های جدیدی برای گفتن دارید می توانید با خبرنگار ما با این آدرس ایمیل مکاتبه کنید:

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

-------------------------------------------------------

 

گروه ترنج یک گروه هنری اهل شاهرود استان سمنان است. آنها یک گروه خانوادگی هستند یعنی چهار خواهر بعلاوه یک دختر دایی که در زمینه های مختلف هنری مشغول کار و کسب درآمد هستند.

به گزارش بانکی دات آی آر، کار آنها حد و مرز نمی شناسد و تا به حال تجربه های مختلفی را از سر گذرانده اند. اعضای ثابت گروه  چهارخواهر هستند که اعضای دیگری نیز در برخی زمانها  نه بطور دایمی با آنها همکاری داشته اند.

برای مشاهده سایر آثار هنری این گروه و سفارش کالا اینجا کلیک کنید

محبوبه حاج حسنی فوق دیپلم صنایع شیمی ، اعظم دانشجوی ارشدپژوهش هنر،اکرم لیسانس علوم کامپیوتر،ندا فوق دیپلم گرافیک و مریم سعیدی دختر دایی شان هم دارای مدرک فوق دیپلم تکنسین اتاق عمل می باشد.

گروه به مدت یکسال است بصورت جدی فعالیت می کند و تا بحال دو نمایشگاه از آثار هنری گروه در سطح شهرستان برگزار شده است و در تدارک برگزاری سومین نمایشگاه نیز می باشند.

درادامه مشروح مصاحبه ما با آنها را می خوانیم:

 

درابتدا لطفا برای ما شرح دهید چه مدت هست که مشغول به کار هنری هستید و ایده کارهایتان چگونه به ذهن شما رسیده است؟
حدود چهارسال پیش شروع به یادگیری کردیم و  کارها بصورت تفنّنی وسرگرمی انجام می شد. اما از یک سال پیش بصورت جدی به تولید کارهای بیشتر پرداختیم و به منظور ارائه به علاقمندان و همچنین با انگیزه کارآفرینی  وکسب در آمد و شرکت در نمایشگاه های هنری  و اقدام به تشکیل گروه هنری نمودیم.

ایده کارها در درجه اول  جنبه  کاربردی بودن آنها ست .همچنین در کنار آن جنبه هنری بودن کارها از اهمیت بالایی برخورداراست به همین دلیل تمام کارها تک هستند یعنی هیچ دو نوع کاری شبیه هم نیست .
نقوش آنها هم عموما برگرفته از نقوش سنتی موجود در آثار هنری قدیمی در این زمینه است  البته همراه با تغییرات و ترکیب آنها  با طرحها و نقوش جدید که بیشتر به صورت ابتکاری و خلاقه  می باشد.

 

لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و رشته تحصیلی تان ارائه بفرمایید . آیا تحصیلاتتان در موفقیت شما موثر بوده؟
اینجانب اعظم حاج حسنی بعنوان سرپرست گروه دارای مدرک تحصیلی لیسانس گرافیک می باشم و در حال حاضرنیز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر نیز مشغول به تحصیل می باشم. بقیه اعضای گروه نیز دارای مدارک تحصیلی لیسانس کامپیوتر، فوق دیپلم گرافیک ، فوق دیپلم صنایع شیمی ، فوق دیپلم  تکنسین اتاق عمل  می باشند.
البته که  رشته تحصیلی و آشنایی  و قرار گیری در فضای هنری  در موفقیت این گروه تأثیر بسیاری  داشته اما علاقه و پشتکار اعضای گروه عامل اصلی  موفقیت گروه محسوب می شود.

 

آیا اولین درآمدی که از طریق این کار بدست آوردید، به خاطر دارید ؟چطور بود و چه احساسی داشتید؟
بله . درواقع در اولین نمایشگاه که  با هزینه شخصی اعضای گروه ، سال قبل برگزار کردیم  درآمد مختصری را بدست آوردیم که آنقدر چشمگیر نبود ولی همینکه اولین قدم برای معرفی گروه  و زمینه آشنایی علاقمندان به این هنر را فراهم کرده بود،  اعضای گروه را تا حدی  امیدوار می کرد.

 

آینده کاری خودتان را چطور مجسم می کنید و برای آِینده چه برنامه هایی دارید؟
با توجه به نبودن کار مخصوصا در شهرستانهای کوچک، اشتغال به کار هنری وارائه آن،  مطمئنن زمینه ای را برای جلب نظر و یادگیری  علاقمندان و هنردوستان  بوجود می آورد . اما برگزاری نمایشگاه بصورت روزانه و موقتی  و با صرف هزینه از سوی اعضای گروه و نبودن هیچ گونه حمایتی از  جانب سازمانهای مربوطه در  زمینه  کارآفرینی  وایجاد اشتغال ، آینده اعضای گروه را با تردید مواجه کرده است .

 

لطفا درمورد برندتان ونحوه انتخاب نام آن توضیح دهید.
نام ترنج نام یکی از نقوش مورد استفاده در هنرهای سنتی می باشد .این طرح یکی از طرحهای اصیل ایرانی است .

 

مهمترین دشواری ای که برسرکار شما وجود دارد چیست و فکر می کنید برای حل آن چه باید کرد؟
نداشتن مکان و کارگاه و فروشگاه  دائمی ، مهمترین مشکلات در انجام کار گروه می باشد. امیدواریم  با حمایت های مالی از سوی سازمانهای حامی هنر ،این مشکل حل شود. 

 

چطور به این نتیجه رسیدید که محصول شما بازار دارد و مردم به آن احساس علاقه و نیاز خواهند داشت؟
از آنجا که همیشه کارهای هنری مورد علاقه هنردوستان بوده  و با توجه به جنبه زیبایی و کاربردی آن  و همچنین  دیدن افراد موفق در این زمینه،  با توجه به تمام مشکلات و هزینه ها  انگیزه ای برای تشکیل گروه بدست آمد . 
8. اهل کجا هستید و درحال حاضر محصولات خود را به چه شهرهایی می فرستید؟
اهل شهرستان شاهرود –استان سمنان. در صورت داشتن سفارش کار، کارها برای شهرهای همجوار استان نظیر دامغان – سمنان-گرگان – گنبدو...فرستاده می شود.

 

آیا کار های هنری که در منزل انجام می شود می تواند درآمد زا باشد و نیاز های مالی شما برآورده می شود؟

بله در صورتی که به فروش برسد. با توجه به  هزینه و زمان نسبتا زیاد برای بالابردن کیفیت  کارها و از طرف دیگر بالا رفتن  قیمتها ، پروسه فروش ، با تأخیر زیاد صورت می گیرد.

 

آیا برنامه ای برای آموزش هنر خود به سایرین دارید؟
در طی برگزاری دو نمایشگاه تعداد محدودی علاقمند به یادگیری این نوع کارها،مراجعه نموده اند و  آموزش به آنها صورت گرفته است.

 


مشوق اصلی شما در کارتان چه کسی است و چه کمکی به شما کرده است؟
علت اصلی ارئه کارها، کشف علاقه واستعداد و  استفاده از هنری بود که  خودمان برای یادگیری آن ، زمان و هزینه صرف کرده بودیم و این بهترین مشوق برای ما بود.

 

برای کسانی که علاقمند به راه اندازی حرفه خودشان هستند چه توصیه ای دارید؟
برای شروع هر کار مخصوصا کارهنری ،ذوق و علاقه و پشتکار اولین حرف را می زند.اینکه با وجود همه سختیها  افراد به خودشان و آموخته هایشان اطمینان داشته باشند. آنگاه حتما موفق خواهند شد هرچند با تأخیر و با صرف زمان و هزینه همراه است اما نباید ناامید شد.

 

برای مشاهده سایر آثار هنری این گروه و سفارش کالا اینجا کلیک کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 12 روش کنار آمدن با همکاران تنبل
موفق ها/ لیلی افشار، بانوی بی همتای موسیقی ◄

مطالب مرتبط
بنر