اعتصاب 46 هزار نفر از کارکنان هیوندای

چهارشنبه ، 30 مرداد 1392 ، 08:52

46 هزار نفر از کارکنان شرکت خودروسازی هیوندای که خواستار دستمزد و مزایای بالاتری هستند، اعتصاب چهار ساعته ای طی دو دو روز در هفته جاری برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی اتحادیه کارکنان هیوندای اعلام کرد که مذاکرات با مدیریت شرکت پیشرفت کندی داشته است.

این اتحادیه در طول سه ماه مذاکرات سالانه، خواستار افزایش دستمزدها و مزایا شد اما مذاکرات شکست خورد و این اتحادیه برای بار دوم طی دو سال گذشته، به برگزاری اعتصاب رای داد.

اختلاف‌های کارگری به درآمد هیوندای و شرکت تابعه آن، کیا موتورز، لطمه زده است. کارکنان هیوندای اوایل سال جاری به مدت سه هفته از اضافه کار امتناع کردند. این امر کاهش تولید 83 هزار خودرو به ارزش 1.7 تریلیون وون (1.5 میلیارد دلار) را به دنبال داشت. بر اساس برآورد هیوندای، این شرکت از 92 ساعت اعتصاب کارکنانش در سال 2012، در تولید 82 هزار دستگاه خودرو به ارزش 1.7 تریلیون وون ضرر کرده است.

دور بعدی مذاکرات اتحادیه هیوندای و مدیریت این شرکت برای روز پنج شنبه برنامه ریزی شده اما احتمال پیشرفت در این مذاکرات ضعیف عنوان شده است.

هیوندای برآورد کرده در صورت برگزاری این اعتصاب چهار ساعته و امتناع کارکنان از اضافه کار، در تولید حدود 2100 دستگاه خودرو به ارزش 43.5 میلیارد وون (39 میلیون دلار) ضرر خواهد کرد.

اتحادیه کارکنان هیوندای بهبود مزایای کارکنان از جمله 10 میلیون وون (8900 دلار) کمک به فرزندان کارکنانی که به دانشگاه نرفته و به دنبال یافتن کار هستند، 130 هزار وون (116 دلار) افزایش پایه حقوق ماهانه، پاداش بیشتر و پرداخت کامل هزینه‌های پزشکی کارکنانی که به سرطان مبتلا شده اند را درخواست کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اما شرکت هیوندای هفته گذشته اعلام کرد پذیرفتن بسیاری از درخواست‌های اتحادیه کارکنانش دشوار است.

اتحادیه کارکنان کیاموتورز نیز قصد دارد به اقدام مشابهی دست بزند اما کارکنان این شرکت هنوز در مورد مدت اعتصاب‌شان تصمیم نگرفته اند.

تابناک

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رد صلاحیت ویندوز ۸ مایکروسافت
گوشي هاي آيفون بيشتراز يك يخچال فريزر معمولي انر‍ژي مصرف مي كنند ◄

مطالب مرتبط
بنر