هفت عادت تاسف آور افراد غمگین

شنبه ، 2 شهریور 1392 ، 09:28

همه تجربهٔ موقعیت‌های ناراحت کننده را دارند. اما فرق بزرگی وجود دارد بین یک دوره گذرا از ناراحتی و یک عمر با عادت به زندگی ناخوشایند. این کاری است که انسان‌هایی که به طور مزمن ناراحت هستند، انجام می‌دهند. با این حال شما به طور معمول یک انسان شاد هستید. نگاهی به این هفت عادت زیر بیاندازید تا بفهمید که آیا هیچ کدام از این‌ها شما را از تجربهٔ مقدار بیشتری از لذت محروم می‌کند یا نه.
۱- بیش از حد محافظ کار بودن

آنقدر محافظ کار نباشید که خودتان را در موقعیتی قرار دهید که هیچ کدام از توانایی‌های بالقوهٔ شما، شما را راضی نکند. رویاپرداز باشید اما بدانید که شما بیشتر از یک رویا پرداز هستید. شما نقطهٔ شروع به واقعیت پیوستن رویاهایتان هستید.

رویای شما تصویر خلاق شما برای زندگی آینده‌تان است. شما باید راحتی فعلی خود را پشت سر بگذارید و با چیزهای ناآشنا احساس راحتی کنید. آن احساساتی که سد راه شما می‌شود را نابود کنید. به جلو بروید. زندگی آنچه را که در ذهن خود می‌خواهید با جادو به شما نمی‌دهد. چیزی را به شما می‌دهد که شما با اعمالتان بر آن پافشاری کنید.

۲- شک مداوم به خود


شما ناچار به آن چیزی خواهید شد که باور دارید باید بشوید، اگر وقت کافی برای گفتن این جملات بگذارید (من به اندازه کافی باهوش، لاغر یا ثروتمند نیستم) شما یک روزی واقعاً همان خواهید شد. برخلاف این، اگر باور داشته باشید که الآن به اندازه کافی باهوش، لاغر و یا ثروتمند هستید که به پلهٔ مثبت بعد بروید، در طول زمان شما ظرفیت بودن تمام چیزهایی که باور داشتید را به همان سطح از انتظارتان بدست خواهید آورد.

۳- وسواس کنترلی

بعضی وقت‌ها مردم علاقهٔ زیادی به تلاش به کنترل هر جنبهٔ کوچک از زندگی‌شان را دارند. یاد بگیرید که آسان بگیرید. راحت باشید و به مسیری بروید که زندگی شما را می‌برد. یک چیز جدید امتحان کنید، شانس خود را امتحان کنید و بیشتر از همه لبخند بزنید و از مناظر لذت ببرید. آزاد کردن خودتان از تلاش برای کنترل چیز های غیر مهم به شما اجازه می‌دهد که چیزهای خوب بیشتری را در اطراف خودتان تجربه کنید. بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی گاهی اوقات اتفاقات غیر منتظره ای هستند که وقتی می‌آیند که شما انعطاف پذیر هستید و روی خود را به پیچ و تاب زندگی باز می‌کنید.

۴- برنامه ریزی کردن انتظارات غیر واقعی

شما در طول یک شب دو سایز کم نخواهید کرد یا روابطتان بدون توجه خود شما پیشرفتی نخواهد داشت.شما نمی‌توانید ۲۵ میلیون تومان نقداً قسط وام خود را ظرف یک هفته بپردازید.

معاملهٔ جدید شما بی درنگ به سود نخواهد رسید، شما الآن و بعدها اشتباهات زیادی را خواهید کرد. به مدت یک یا دو روز احساس خواهید کرد که در مکانی می‌دوید، باید تکنیک‌های جدید را امتحان کنید در این حال که آن‌ها همیشه کارساز نخواهند بود. شما انسان هستید، بارها شکست خواهید خورد اما همین روش تکامل شماست. اهداف ارزنده تلاش و پیگیری می‌خواهند.

۵- یک نگرش بد

بزرگ‌ترین کشفی که می‌توانید بکنید این است که می‌توانید زندگی‌تان را تنها با تغییر نگرشتان عوض کنید. مثبت گرایی مهم‌ترین خصلت بشری است به این دلیل که به شما اجازه می‌دهد، ایده های خود را پرورش بدهید و با موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرید روبرو شوید. بنابراین هیچ چیز را برای تضمین نخواهید، مثبت باشید و بدانید که چقدر خوشبخت هستید، هر روز کامل نخواهد بود اما اگر توجه کنید می‌فهمید که ۹۹٫۹ % از مواقع یک روز خوب یا یک روز عالی دارید.

۶- شناور بودن در تمرین

شما وقت کافی برای تمرین دارید اگر چیزی دیگری بگویید به خودتان دروغ گفته‌اید. حقیقت این است که شما برای انجام ندانشان وقت کافی ندارید، زودتر یا دیرتر وقت برای مریض شدن پیدا خواهید کرد. حداقل ۳۰ دقیقه تمرین در هر روز برای افزایش قدرت، شادی و طول عمر انسان اثبات شده است و این غیر قابل مقایسه با روش‌های دارویی است. شما حدود ۳٫۵ ساعت در هفته حرف می‌زنید. با در نظر گرفتن ارزش زیادی که تأثیر ۱۶۴٫۵ ساعت دیگر هفته دارد به سختی می‌توان گفت که این زمان، زمان زیادی می‌باشد.

۷- افراط در یک چیز خوب

همان‌طور که اسکار وایلد یک بار گفت : ()همه چیز اعتدال حتی خود اعتدال.
بیش از حد خوردن شما را چاق می‌کند. بیش از حد خرج کردن شما را ورشکسته می‌کند. بیش از حد کار کردن باعث می‌شود که خانواده شما در خانه از شما دور شوند. بیش از حد بازی کردن باعث عقب ماندن کارهای مهم انجام نشده می‌شود، ….. و به همین ترتیب.

به گزارش پارسینه، شادی بستگی دارد به تعادل در به کار بستن منابع خوب زندگی و احساس کردن کمبودها در زندگی به طور مساوی. گذشته از همهٔ جزئیات، مهم به یاد داشتن این است که شادی طولانی مدت هیچ وقت تنها در یک چیز خوب پیدا نمی‌شود این یک مدل زندگی متعادل یا ترکیبی است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► مردی که پلاک خودرویش را 9 میلیون دلار نفروخت
تلاش دولت برای عضویت ایران در WTO ◄

مطالب مرتبط
بنر