معاینه و تشخیص بیماری‌های چشم با تلفن همراه!

دوشنبه ، 4 شهریور 1392 ، 13:19

محققان انگلیسی گوشی همراه مجهز به ابزار معاینه چشم را طراحی کرده‌اند که بسیار سبک است و می‌توان به راحتی از آن برای تشخیص بیماری‌های چشمی استفاده کرد.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، منطقه خراسان، محققان اظهار کردند: حدود 285 میلیون انسان در دنیا از مشکلات بینایی رنج می‌برند که 39 میلیون نفر از آنها نابینا هستند و 90 درصد آنها در کشورهای کم درآمد زندگی می‌کنند.

برای کمک به این مشکل محققان در لندن گوشی همراه جدیدی را ساخته‌اند که اساس کار آن معاینه چشم است. این گوشی «پیک» نام دارد و به منظور کمک به کسانی که در نقاط دورافتاده زندگی می کنند و از مشکلات بینایی رنج می‌برند طراحی شده است.

این گوشی بسیار سبک، قابل حمل و کار کردن با آن نیز راحت است. طراحی این وسیله به گونه‌ای است که می‌تواند معاینه‌های بسیار پیچیده چشم را انجام دهد بدون اینکه به ابزار گران‌قیمت دیگری احتیاج باشد. این گوشی شامل یک برنامه موبایل متصل به سخت افزار است که نقشی همانند یک کیف ابزار پزشکی دارد و برای معاینه از آن استفاده می‌شود.

این سیستم توانایی انجام چندین آزمایش و معاینه مختلف چشمی مانند اندازه‌گیری میدان دید، تشخیص رنگ، حساسیت‌های متقابل و عکس از شبکیه و درجه‌بندی آن را انجام می‌دهد.

نحوه کار با این گوشی به این صورت است که متخصص استفاده کننده از آن بعد از این که چشمان فرد را مورد معاینه قرار دادند، اطلاعات مربوط به معاینه را در گوشی ثبت و با دیگر پزشکان یا محققان در میان می‌گذارند و بعد از انجام همه این مراحل، اقدامات درمانی از این طریق برای فرد صورت می‌گیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ایران ۶.۵ میلیون دلار چتر چینی وارد کرد
سبک زندگی/ پنجاه كلك برای مقابله با فشار روحی؛ يك‌جا! ◄

مطالب مرتبط
بنر