اعلام لیست سالانه ۱۰۰ ستاره پر درآمد جهان توسط فوربس

سه شنبه ، 5 شهریور 1392 ، 13:57
نشریه اقتصادی فوربس لیست ۱۰۰ ستاره پر در آمد جهان را به سنت هرساله منتشر کرد. هالیوود سهم زیادی در این لیست دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در رتبه نخست این لیست خواننده کابالیست آمریکایی، "مدونا" قرار گرفته که اصلا چیز عجیبی نیست که عنوان "پر درآمد ترین" را از آن خودش کند. اما رتبه دوم این لیست را کارگردان سرشناس آمریکایی و برنده اسکار، "استیون اسپیلبرگ" در اختیار دارد. کارگردانی که در مصاحبه با اشپیگل رسما اعلام کرده حاضر است جانش را فدای رژیم صهیونیستی کند. البته اسپیلبرگ به سان دشمنی دانا است که کارش را بلد است و به جای فیلم های سطح پایینی نظیر آرگو با "فهرست شیندلر"، "نجات سرباز رایان" و "لینکلن" به فرهنگ غرب یاری می رساند.

وی از سال 2012 تا 2013 مبلغ نجومی 100 میلیون دلار را به دارایی اش اضافه کرده است که بی شک کارگردانی فیلم "لینکلن" نقش زیادی در این زمینه داشته است. البته پخش مجدد "پارک ژوراسیک" به صورت سه بعدی و "ای. تی" را هم نباید از قلم انداخت.  استیون اسپیلبرگ از راه های دیگری هم پول در می آورد. به جز تهیه کنندگی فیلم ها و سریال های آمریکایی، درصدی از مبلغ هر بلیط پارک سینمایی یونیورسال به حساب آقای کارگردان ریخته می شود.

ای ال جیمز نویسنده سه گانه "پنجاه سایه خاکستری" که با محتوای تقلیدی - این رمان ها تقلیدی ناشیانه از رمان های عامه پسند "گرگ و میش" نوشته استفنی میر هستند- و غیر اخلاقی اش -که حتی با اعتراض بعضی چهره های آمریکایی هم مواجه شده است - رکورد های انتشار کتاب را در سال گذشته شکست با در آمدی معادل 95 میلیون دلار در 12 ماه گذشته در رتبه سوم قرار گرفته است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم "رنج و گنج" پس از سم تیلور با در آمد 82 میلیون دلاری در رتبه پنجم قرار گرفته  است. مایکل بی هم اکنون در حال ساخت "تبدیل شوندگان 4" است. جری بروکهایمر تهیه کننده سرشناس فیلم هایی چون "دزدان دریایی کارائیب" و "شاهزاده پارسی" با 80 میلیون دلار، تایلر پری با 78 میلیون دلار  و اپرا وینفری با 77 میلیون دلار از دیگر افراد سرشناس حاضر در این لیست هستند. جالب است که اپرا وینفری مجری و بازیگر سیاه پوست آمریکایی در لیستی دیگر از مجله فوربس که 100 چهره قدرتمند مشهور جهان را معرفی کرده است بالاتر از افرادی چون استیون اسپیلبرگ در رتبه نخست قرار گرفته است.

در این لیست پر درآمدترین بازیگر هالیوودی هم رابرت داونی جونیور است که با بازی در نقش مرد آهنی موفق شده 75 میلیون دلار را در 12 ماه گذشته به جیب بزند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► اتاق کار فروید با دست بافهای ایرانی + عکس
مرضیه افخم گزینه تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه ◄

مطالب مرتبط
بنر