توافق براي توليد دستگاه‌‏هاي خودپرداز داخلي

شنبه ، 25 آبان 1387 ، 15:25

 

 

 

 

مديركل صنايع برق، الكترونيك و فناوري وزارت صنايع و معادن از توافق وزارتخانه صنايع و معادن با وزارت اقتصادي ودارايي براي توليد دستگاه‌‏هاي خودپرداز ساخت داخل خبر داد.
 محمود ليائي گفت: براساس برنامه پيش‌‏بيني شده، در سال جاري از 7200 دستگاه ATM مورد نياز، بايد 3 هزار دستگاه توسط توليدكنندگان داخلي تامين شود كه اين رقم بايد براي سال آينده بصورت توليد 100 درصد داخلي به 12هزار و 420 دستگاه افزايش يابد.
وي تصريح كرد: مقرر شده است تا وزارت صنايع ومعادن براساس برنامه زمان‌‏بندي شده، شركت‌‏هاي داخلي توليدكننده دستگاه‌‏هاي ATM را بر اساس شاخص‌‏هاي تعريف شده رتبه‌‏بندي كرده و اين رتبه‌‏بندي را به وزارت امور اقتصادي و دارايي اعلام كند تا به بانك‌‏ها معرفي شوند.
مديركل صنايع برق، الكترونيك و فناوري وزارت صنايع و معادن هدف از اين اقدام را حمايت و فرهنگ‌‏سازي براي استفاده از توليدات داخلي عنوان كرد و گفت: اين امر نيازمند تدوين سياستگذاري‌‏هاي خاص و برنامه‌‏ريزي دقيق است.
ليائي در ادامه توجه ويژه وزارت اقتصاد و دارايي را براي اجبار بانك‌‏ها نسبت به استفاده از خودپردازهاي داخلي و ارائه جدول زمانبندي خواستار شد و اظهار كرد: در اين زمينه مذاكراتي نيز با كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي صورت گرفته است تا بانك‌‏ها با سرعت بيشتري در اين زمينه اقدام كنند.
مديركل صنايع برق، الكترونيك و فناوري وزارت صنايع و معادن در بخش ديگري از سخنان خود به روند توليدات داخلي اشاره و اظهار اميدواري كرد: در حال حاضر 40 درصد توليد قطعاتATM در داخل كشور توليد مي‌‏شود كه با همكاري بانك‌‏ها و وزارت صنايع و معادن قصد داريم اين رقم افزايش يابد.
بنابه گزارش روابط عمومي وزارت صنايع ومعادن، ليائي همچنين با بيان اينكه در حال حاضر 3توليد كننده قطعات بصورت CKD و 6 توليدكننده بصورت SKD در كشور وجود دارد، خاطر نشان كرد: شرايط براي حضور توليدكنندگان داخلي در بازار داخل به لحاظ وجود ضوابط خاص بانكي، خيلي سخت است كه اميدواريم با تسهيل آنها حضور توليدكنندگان داخلي در اين عرصه گسترش يابد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► کاهش 2.7 درصدي دارايي هاي خارجي بانک مرکزي
بيماري اقتصاد ايران منحصربه‌فرد است! ◄

مطالب مرتبط
بنر