6 عادت الهام بخش مدیران

شنبه ، 16 شهریور 1392 ، 13:22

مدیرعامل بودن بدون شک یک تجربه بی همتاست. تجربه ای که همزمان شیرین ترین اتفاقات و تلخترین سختی ها را می تواند داشته باشد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، از جمله شیرین ترین حس هایی که یک مدیرعامل می تواند تجربه اش کند، حس الهام بخش بودن است.

مدیرعامل می تواند با الهام بخشیدن به سایر افرد برای آنها مثل یک بزرگتر و تاثیرگذار رفتار کند و سایرین را هدایت کند. حتی عادت های یک مدیرعامل هم می تواند الهام بخش باشد.

گزارش پیش رو عادت های شخصی مدیرعاملی است که می تواند برای سایرین الهام بخش باشد:

1. ورزش روزانه

ورزش تنها یک فوتبال 90 دقیقه ای بازی کردن یا رفتن به استادیوم برای تماشای بازی نیست! ورزش یعنی هر روز زمانی مشخص را به نرمش و فعالیت بدنی اختصاص دادن.

هدف مدیران از ورزش روزانه پرانرژی بودن، مصمم شدن در کار و مثبت اندیشی است. حیف است به سادگی از این ویژگی الهام بخش بگذرید.

 

2. استراحت دادن به خود

باید مثل یک قانون به ساعت هایی که در خواب هستید افتخار کنید. می پرسید چرا؟! چون مدیران با وجود کارهای پراسترسی که انجام می دهند و فکرشان که همیشه درگیر است، وقت هایی را هم به خودشان و خوابشان اختصاص می دهند چون به گفته پژوهشگران اگر خواب کافی نداشته باشند به سادگی پدرشان درمی آید!

 

3. ماساژ هفتگی

این یک عادت مدیریتی و باکلاس است. بدن خسته مدیرها شدیدا به ماساژ احتیاج دارد و ایده ال ترین حالت هم ماساژهای هفتگی است که یک هفته جناب مدیر ار سرحال نگه دارد.

این البته فقط ویژه مدیران نیست و انجام آن شما را بیشتر از پیش به یک مدیر شبیه می کند.

 

4. گوش دادن

اگر گوشی برای شنیدن نداشته باشید هیچگاه مدیر موفقی نمی شوید. برای اینکه گوشی برای شنیدن داشته باشید باید حوصله تان بیش از یک فرد معمولی باشد.

به مدیرتان دقت کنید، اول خوب می شنود و بعد تصمیم میگیرد.

5. الویت بندی کردن افراد

برای یک مدیر همه اطرافیانش در یک سطح نیستند. بعضی ها عزیزتر و مهمترند و بعضی هم معمولی تر و کمرنگ تر.

مدیر در ذهن خود جایگاه همه این افراد را مشخص می کند و در نتیجه سطح توقع از هر فرد هم با این کار مشخص می شود. به این ترتیب هم تکلیف مدیر معلوم است و هم تکلیف اطرافیان.

 

6. تعطیل کردن کار برای استراحت

مدیرها معمولا کارشان در الویت است برایشان اما گاهی هم به خاطر اینکه انرژی بگیرند و بتوانند بازده بهتر و بالاتری داشته باشند، کلا قید کار را می زنند و می روند به مسافرت و پی خوشگذرانی.

این یکی از بهترین عادت های مدیران است که به مذاق هر کسی خوش می آید. خیلی هم راحت می شود از این عادت خوب الهام گرفت، اما به شرط اینکه کار روی زمین نماند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 16شهریور 92
ایران دارای بالاترین میزان تورم در بین 148 کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر