چرا باید زندگی کرد؟

شنبه ، 16 شهریور 1392 ، 14:01

دوستی در یکی ازنوشته هایش نوشته بود: "همه به من می گویند لبخند بزن،اگرراست می گویید بهانه ای برای لبخند زدن به من بدهید"

به گزارش بانکی دات آی آر، دراین گزارش به چند دلیل اینکه زندگی زیباست و باید آن را در آغوش کشید اشاره می کنیم.

1.امید

در بدترین شرایط روزنه ای برای امید هست که به ما می گوید زندگی کن. خدا همیشه به موقع می رسد و این بزرگترین امید است. پس در سایه امید می توان زندگی کرد. چه بسا بیماران صعب العلاجی که با امید زندگی کرده اند و ترسوهایی که یک بیماری ساده امید را از آنها گرفته و اکنون در تاریکی گورند!

2. فراموش کردن

بزرگترین نعمت خدا برای بشر نعمت فراموشی است. بدترین خاطره ها که گاهی تنمان را می لرزاند به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ تر می شود و روزی فراموششان می کنیم.

چه بسیار موقعیت های ناراحت کننده ای که فکر می کردیم نهایت زندگی مان است اما امروز یاد آوری آن لحظه ها فقط باعث خنده مان می شود و می گوییم چه ترس بیهورده ای داشتم.

3.رویا پردازی

هرجای زندگی که دوستش ندارید و هر لحظه ای که آرزو می کنیدکاش در آن نمی زیستید می توانید چشم هاتان را ببندید و با یک چشم برهم زدن به مکان و زمانی که می خواهید سفرکنید.

چشم هایتان را ببندید و به جای آن رویا بسازید! رویاپردازی فقط متعلق به بچه ها نیست باورکنید.

4.دلیل بی دلیل

برخی از اهالی منطق و علم سالهای سال از زندگی شان را برای یافتن دلیل حیات هدر دادند آخر سر هم یا به نتیجه نرسیدند یا نتایجشان به درد عمه جانشان می خورد! بعضی از دلایل هم تاریخ مصرف دارد.

بعضی وقت ها لازم است دلیل و منطق را کنار بگذارید و فقط زندگی کنید یک نسخه ساده اما پرکاربرد و بدون تاریخ مصرف.

5.بستنی تمشک

بستنی تمشک یکی از دلایل زندگی کردن است برای من. شاید شما آب طالبی دوست داشته باشید بهانه چندان هم لازم نیست عمیق و معنوی باشد بهانه های کوچک هم خوب و خوشمزه می تواند باشد.

6.یادگرفتن

گاهی یادگرفتن یک کار ساده که برای خیلی ها عادت شده لذت بخش است آنقدر که دلیلی می شود برای زندگی.

نقاشی،گلدوزی ، رانندگی، تعمیر موبایل و....

اولین بار که یاد گرفتید خودتان بند کفش هایتان را ببندید یادتان هست اگر لذت آن روز را به خاطر بیاورید یکی از دلایل زندگی را یافته اید.

7.عاقبت کار

هیچ حالتی در زندگی ماندنی نیست اگر امروز خیلی خوشحال و پرانرژی هستید خوش بحالتان اگر هم روز بدی داشتید هدیه من به شما اینکه "این نیز بگذرد"

هیچ چیز قطعی و همیشگی در این دنیا نیست پس غم و شادی در گذر است. این هم هفتمین دلیل برای زندگی.

8.این هم یک دلیل برای زندگی از "رسول یونان"

خود تعریف مرگ یعنی زندگی:

اگر مرا دوست نداشته باشی،

دراز می کشم و می میرم!

مــــــرگ!

نه سفری بی بازگشت است

و نه...

ناگهان محو شدن!

مــــــرگ!

دوست نداشتن توست،

درست آن موقع که باید... دوستم بداری...

9.سفید کردن مو

یکی از دلایل زندگی کردن می تواند این باشد که موهایتان سفید شود و بعد به هرکی می رسید بگویید "من این موها را در آسیاب سفید نکردم جانم حرف من را گوش کن"!!!!!!!!!!!!

10.انتقام

آمدن و رفتن دست ما نیست اما کیفیت زندگی دست خودمان است انتقام گرفتن از زندگی شاید یک دلیل زندگی باشد. کیفیت روزهایتان را طوری انتخاب کنید که بهترین باشد.

شهرزاد کیافر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► نقد چک مشتری بانک ملت پس از ۳۳ سال
اولين يارانه روحاني چگونه پرداخت مي‌شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر