تکذیب ورود گوشت آلوده به کشور

يكشنبه ، 17 شهریور 1392 ، 09:32

در حالی اخیرا برخی از واردات گوشت‌ آلوده به کشور خبر دادند که معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ورود گوشت آلوده به کشور از مجاری رسمی را تکذیب می‌کند.


سید محسن مشکوة در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه برخی از ورود گوشت‌های آلوده به کشور خبر می‌دهند، گفت: گوشت‌هایی که از مجاری رسمی وارد کشور می‌شود، همه تحت نظارت بهداشتی و شرعی هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: پیش از واردات گوشت، مکان‌ها و مراحل تولید در کشور مبدأ از سوی سازمان دامپزشکی کشور، طی ماهها بررسی کارشناسی می‌شود و اگر مخاطراتی وجود داشته باشد، هیچ وقت اجازه واردات از آن کشور داده نمی‌شود

وی ادامه داد: همچنین از دامپزشکان کشور برای نظارت در زمان واردات از کشور مبدأ اقدام می‌شود و از دفتر نمایندگی ولایت فقیه نیز به عنوان نماینده در کشتارگاه‌ها حضور دارند.

مشکوة افزود: زمانی که گوشت با مدارک لازم وارد گمرک کشور می‌شود، نمونه‌برداری و آزمایشات مختلفی انجام می‌شود و اگر مورد مشکوکی باشد، دوباره در آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی بررسی می‌شود.

وی گفت: اگر در بررسی نهایی موارد مشکوک موجود در گوشت محرز شود، محموله گوشت یا عودت داده می‌شود یا با تبدیل شدن به پودر گوشت و استخوان از مصرف انسانی خارج شده و به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

اخیرا برخی از ورود گوشت‌های آلوده به کشور به ویژه آلوده بودن گاومیش‌های وارداتی از هند خبر دادند که هنوز از سوی مراجع رسمی تائید نشده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► موفق ها/ بهنام تبریزی
کلاهبرداری با بسته‌های کاغذ به جای اسکناس ◄

مطالب مرتبط
بنر