علی رغم تلاش تمامی رقبا، آمریکا هنوز یک کشور اپلی است!

يكشنبه ، 17 شهریور 1392 ، 10:36

اگر چه آیفون اپل سهم بازار خود را در بسیاری از نقاط دنیا به سامسونگ و دیگر محصولات اندرویدی باخته، اما در آمریکا هنوز قرص و محکم سر جای خود ایستاده است. آخرین گزارش منتشره از comScore نشان می دهد علی رغم عدم معرفی هیچ ابزار جدیدی، سهم اپل در بازار اسمارت فون آمریکایی در فاصله آوریل ۲۰۱۳ تا ژولای ۲۰۱۳ افزایش یافته است.

این در حالی است که رقبایی چون سامسونگ و اچ تی سی طی این مدت پرچمداران خود را عرضه کرده اند. در واقع آمار comScore نشان می دهد سهم اپل از بازار اسمارت فون آمریکا در ژولای ۲۰۱۳ نزدیک به ۴۰.۴ درصد بوده است. در حالی که این عدد سه ماه قبل از آن تنها به ۳۹.۲ درصد می رسیده.

البته جای شگفتی نیست که سامسونگ هم در این رقابت فاصله چندانی با اپل نداشته و چندان اوضاع بدی ندارد. به گونه ای که سهم این شرکت از بازار تلفن هوشمند آمریکا، از ۲۲ درصد در آوریل ۲۰۱۳ به ۲۴.۱ درصد در ژولای رسیده است. اما دیگر رقبا در ماه ژولای حتی نتوانستند به اعداد دو رقمی دست پیدا کنند.

اچ تی سی با سهم ۸ درصدی در جایگاه بعدی ایستاد و موتورولا و ال جی با ۶.۹ و ۶.۸ درصد سهم بازار آنها را دنبال کردند. بلکبری هم همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد و در ماه ژولای ۲۰۱۳ تنها ۴.۳ درصد بازار تلفن هوشمند آمریکا را در اختیار داشته است.

و البته بار دیگر اندروید پلتفرم غالب بازار آمریکا شناخته شد و سهم بازار ۵۱.۸ درصدی را از آن خود کرد. این بدان معنی است که ده درصد سهم بیشتری از iOS را در بازار این کشور تصاحب کرده است. بازار ویندوز فون مایکروسافت هم در این بازه سه ماهه چندان زحمت حرکتی به خودش نداد و دقیقا ۳ درصد بازار آمریکا را در چنته دارد.

 

نارنجی

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► راه‌اندازی نخستین بیمارستان ترک اعتیاد اینترنت
8 بلایی که تلویزیون سرتان می‌آورد ◄

مطالب مرتبط
بنر