پایان یک سال کلاهبرداری‌های مرد بیکار

شنبه ، 23 شهریور 1392 ، 13:13



مرد بیکار پس از اینکه توانست از طریق کلاهبرداری بدهی ۹میلیون تومانی خود را پرداخت کند، تصمیم گرفت به این کار ادامه دهد.

او در تماس با فروشندگان لوازم و تجهیزات ساختمانی، سفارش کالا می‌داد اما هنگام پرداخت پول، نقشه خود را عملی می‌کرد. نخستین شکایت از این مرد نهم فروردین سال گذشته مطرح شد. شاکی، یک راننده وانت بود که قرار بود 3دستگاه جوش میلیونی را تحویل خریدار دهد اما در دام مرد کلاهبردار گرفتار شد.

او وقتی برای شکایت به اداره آگاهی تهران رفته بود، در تشریح ماجرا گفت: روز گذشته(هشتم فروردین) شخصی با یکی از مغازه‌های فروش ابزارآلات صنعتی تماس گرفت و سفارش خرید 3دستگاه جوش ساختمانی به قیمت هر دستگاه 4میلیون و 500هزار تومان را داد و قرار شد که پول دستگاه‌ها را در زمان تحویل گرفتن آنها در منطقه افسریه پرداخت کند. وی ادامه داد: وقتی این دستگاه‌ها را سوار وانتم کردم و به محل قرار در مقابل یکی از پاساژهای تجاری در سه‌راه افسریه بردم، جوانی حدودا 30ساله و قدبلند نزد من آمد و خود را شاگرد مغازه خریدار دستگاه‌ها معرفی کرد.

او از من خواست که برای تسویه حساب و گرفتن پول به مغازه آنها در طبقه دوم پاساژ بروم و مدعی شد که در این مدت مراقب ماشینم و دستگاه‌های جوش می‌ماند. وقتی به طبقه دوم رفتم، صاحب مغازه مدعی شد که هیچ کالایی سفارش نداده و اصلا شاگردی ندارد. من که تازه فهمیده بودم ماجرا چیست باعجله به خیابان برگشتم اما از دستگاه‌های جوش و مرد جوان خبری نبود. با شکایت این مرد، تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای را شروع کردند.

آنها متوجه شدند که این مرد از افراد دیگری نیز با همین شگرد کلاهبرداری کرده است. چهره‌ای که شاکیان از کلاهبردار ترسیم کرده بودند نشان می‌داد که همه آنها فریب مردی قدبلند و حدودا 30ساله را خورده‌اند و میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با شگردی مشابه از فروشندگان ابزارآلات صنعتی و ساختمانی، فروشندگان لباس و اسباب بازی‌های گران‌قیمت و همچنین فروشندگان تجهیزات گرمایشی خریدهای میلیونی کرده و از آنها خواسته که اجناس را به مقابل پاساژها و مراکز تجاری که دارای چند در خروجی بودند، بفرستند.

هنگام تحویل جنس نیز، با بهانه‌های مختلف راننده‌ها را به طبقات بالای پاساژ فرستاده و پیش از اینکه آنها برگردند، اجناس مورد نظر را به سرقت برده است. ماموران که با کلاهبرداری حرفه‌ای روبه‌رو بودند به آموزش فروشندگان ابزارآلات صنعتی پرداختند تا اینکه 16شهریورماه متوجه شدند که فردی با یکی از فروشندگان تجهیزات گرمایشی در خیابان طالقانی تماس گرفته و سفارش خرید رادیاتور شوفاژ به ارزش 3میلیون تومان داده است. مأموران که حدس می‌زدند تماس گیرنده همان کلاهبردار تحت تعقیب است، راهی محل قرار شدند و در آنجا متهم را دستگیر کردند. او که جوانی 35ساله به نام موسی است، به اداره آگاهی منتقل شد و اعتراف کرد که از سال گذشته با همین شگرد دست به کلاهبرداری از فروشندگان می‌زده است.

او گفت: ابتدا به‌دلیل بدهی 9میلیون تومانی تصمیم به کلاهبرداری و سرقت گرفتم اما وقتی توانستم بدهی‌ام را پرداخت کنم، از آنجا که تازه ازدواج کرده و بیکار بودم تصمیم گرفتم به کلاهبرداری‌هایم با این شگرد ادامه دهم. من بعد از اجرای نقشه‌هایم، اجناسی که به‌دست آورده بودم را به قیمت کمتری در بازار می‌فروختم و از این طریق پول زیادی به جیب می‌زدم. سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اشاره به کشف قسمتی از اموال مسروقه و استرداد آنها به تعدادی از مالباختگان، گفت: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 23شهریور 92
معرفی ۴ رشته پرطرفدار دانشگاهی ◄

مطالب مرتبط
بنر