برادر كشي براي تصاحب شغل

يكشنبه ، 24 شهریور 1392 ، 12:14



مرد 24 ساله‌يي كه براي به دست آوردن كار در ساختمان اقدام به قتل برادرش در دشتستان بوشهر كرده بود توسط پليس بوشهر دستگير شد.

به گزارش «اعتماد» 9 شهريور ماه امسال اهالي خيابان دشتي در بوشهر متوجه يك درگيري منجر به قتل در همسايگي خود شدند و پليس را در جريان قرار دادند.

بلافاصله كارآگاهان اداره قتل پليس بوشهر، اكيپ حفظ صحنه جرم، كارشناس پزشكي قانوني و عوامل تشخيص هويت به محل حادثه اعزام شده و با جسد جواني حدودا 30 ساله مواجه شدند.

كارآگاهان با تحقيق از پدرخانواده و همسايگان متوجه شدند در اين منزل دو برادر 24 و 31 ساله به همراه پدر و مادر خود زندگي مي‌كنند كه هنگام حادثه مادر خانواده در منزل حضور نداشته است. شنيده‌ها حاكي از اين است كه پدر مقتول كه سن بالايي دارد و تقريبا ازكارافتاده است هنگام حادثه تصميم داشته با داد و بيداد همسايه‌ها را متوجه درگيري دو فرزندش كند ولي ناتواني مرد مسن اين اجازه را به او نداده كه بتواند با اين درگيري مقابله كند.

سرهنگ حسين باروني در رابطه با اين برادر كشي گفت: قتل‌هايي كه قاتل و مقتول با هم نسبت فاميلي دارند و در بوشهر اتفاق مي‌افتد معمولا به دلايل ناموسي رخ مي‌دهد اما اين قتل گويا بر سر كارگري كردن در ساختماني خرابه بوده است. وي در پاسخ به نحوه دستگيري متهم به اعتماد گفت: صبح روز حادثه محمد (مقتول) تصميم داشته به محل كار خود مراجعه كند كه با پرخاش برادر كوچك ترش مواجه مي‌شود، به گفته رييس پليس آگاهي استان بوشهر وقتي مقتول علت پرخاش برادرش (متهم به قتل) را جويا مي‌شود مي‌فهمد او دوست دارد به جاي محمد در آن ساختمان كار كند.

يك ضربه چاقو كار برادر را تمام كرد
بر اساس شنيده‌هاي «اعتماد» از اطرافيان اين خانواده وقتي محمد علت ناراحتي برادرش را مي‌فهمد تصميم مي‌گيرد او را متوجه كند بارها دنبال كار بوده و نمي‌تواند كاري را كه به دست آورده به برادرش تحويل بدهد اما برادر كوچك‌تر (متهم به قتل) با داد و فرياد با برادرش برخورد كرده و در نهايت كارد آشپزخانه را برداشته و به سوي برادر حمله ور شده است. سرهنگ باروني درباره ضربه‌هاي وارد شده به مقتول گفت: متهم كه داراي تحصيلات ديپلم بود تنها يك ضربه به سينه برادرش وارد كرده و به گفته پدرش بلافاصله چاقو را به طرفي پرت كرده و از خانه فرار كرده است.

متهم يك هفته در خانه دوستش مخفي شد
محمد 31 ساله پس از انتقال به بيمارستان بوشهر به علت ضربه كاري سينه و سوراخ شدن قلب فوت مي‌شود.

رييس آگاهي استان بوشهر در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره نحوه دستگيري متهم به قتل گفت: شنبه شانزدهم شهريورماه كارآگاهان توانستند رد متهم را در منزلي در منطقه دشتي بوشهر شناسايي كرده و آن منطقه را تحت كنترل خود قرار دهند.

بر اساس گفته‌هاي سرهنگ باروني كارآگاهان طي يك عمليات غافلگيرانه به منزل شناسايي شده رفته و متهم را بازداشت كرده‌اند.

متهم كه دقيقا يك هفته در منزل دوست خود پنهان شده بود به آگاهي منتقل شده و پس از 24 ساعت به قتل برادر خودش با انگيزه يافتن شغل اعتراف كرد. وي در اعترافات خود به پليس گفت: به هيچ عنوان قصد كشتن محمد را نداشتم فقط مي‌خواستم با چاقو تهديدش كنم ولي به جاي فرار جلوتر آمد و من هم ترسيدم و چاقو را در سينه‌اش فرو كردم.

وي در اعترافات خود ادامه داد: من و او هميشه با هم دوست بوديم و درباره همه كارها با هم مشورت مي‌كرديم آن روز من به دليل بيكاري كنترل اعصابم را از دست داده بودم و اين اتفاق افتاد.

سرهنگ باروني در پاسخ به اينكه چرا دوست متهم كه يك هفته پذيراي دوست خود بود متهم شناخته نشده و بازداشت نشده است به «اعتماد» توضيح داد: متهم به قتل زماني كه از منزل دوست خود به عنوان مخفيگاه خود استفاده كرده است هيچ چيزي درباره قتل محمد به او نگفته بود. اين مقام انتظامي ادامه داد: اتفاقا يكي از راه‌هاي شناسايي متهم در آن محل اين بود كه دوست متهم از دوستان مشترك ديگرشان درباره اين موضوع شنيده بود و گفته بوده است برادر مقتول چند روزي است ‌ميهمان او شده است. بر اساس اين گزارش متهم با قرار قانوني بازداشت و به زندان منتقل شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► گوگل متولد شد
چرا دنیای زنان رنگی‌تر از مردان است؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر