نگراني از تاخير در برگزاري نشست شوراي پول واعتبار

يكشنبه ، 26 آبان 1387 ، 16:01

عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با انتقاد از تاخير در برگزاري نشست شوراي پول واعتبار اعلام کرد: رسيدگي به وضعيت نقدينگي بخش خصوصي از جمله مواردي است که بايد در پي بحران مالي جهان در اين جلسه مورد بررسي قرار گيرد.

عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با انتقاد از تاخير در برگزاري نشست شوراي پول واعتبار اعلام کرد: رسيدگي به وضعيت نقدينگي بخش خصوصي از جمله مواردي است که بايد در پي بحران مالي جهان در اين جلسه مورد بررسي قرار گيرد."ابراهيم جميلي" درگفت وگو با خبرنگار برنا،با بيان اينکه تشکيل شوراي پول و اعتبار مجدداً با تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام احيا شده است گفت: اين در حالي است که هنوز اين شورا جلسات خود را تشکيل نداده است.
وي با بيان اينکه حضور بخش خصوصي در اين شورا تاثير بسياري در حل مشکلات پولي بانکي کشور خواهد داشت اظهارداشت:در حال حاضر براي نمايندگان بخش خصوصي تنها يک سهميه در شوراي پول و اعتبار در نظر گرفته شده است؛ اين در حالي است که يک نفر به تنهايي نمي تواند تمام مطالبات بخش خصوصي را مورد بررسي قرار دهد.
جميلي خواستار افزايش سهم نمايندگان بخش خصوصي در شوراي پول و اعتبار شد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصي با مشکلات مالي بسياري مواجه است؛ به طوري که در پي بروز بحران مالي در سطح جهان بسياري از دولت ها حمايت هاي ويژه اي را از بخش خصوصي انجام داده اند.
به گفته عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران، هنوز اقدامات دولت براي حمايت از بخش خصوصي در پي وقوع اين بحران عملي نشده است و ضروري است که با تشکيل اين شورا هر چه سريعتر مسائل مالي بخش خصوصي مورد بررسي قرار گيرد.
وي با اشاره به اينکه با وجود ابلاغ سياست هاي اصل 44 و تاکيد بر تشکيل شوراي عالي واگذاري و نظارت هنوز اين شوراها تشکيل جلسه نداده اند گفت: به منظور اجراي سريع تر اصل 44 بايد اين شورا بدون تاخير جلسات خود را برگزار کند؛ در غير اين صورت شاهد تاخير هر چه بيشتر اصل 44 خواهيم بود.

با وجود دستور مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر احیای مجدد شورای پول واعتبار بیش از دو هفته است که برگزاری این شورا بنا به دلایلی نا معلوم به تعویق می افتد که سبب اعتراض بسیاری از جمله بخش خصوصی شده است.لازم به ذکراست که پیشتر با دستور رئیس جمهور این شورا به همراه 79 شورای دیگر لغو شده بود که با حکم مجدد مجمع تشخیص مصلحت دستور احیای مجدد آن مطرح شد.

  منبع: خبرگزاری برنا

► سازمان تامین اجتماعی مالک بانک رفاه
افزايش سرمايه بانک‌‏ها را بلافاصله به توليد تزريق مي‌‏کنيم ◄

مطالب مرتبط
بنر