طلا، فلز گران بها، گران شد

شنبه ، 30 شهریور 1392 ، 08:43
قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه پس از اقدامات غیرمنتظرانه فدرال رزرو مبنی بر به تعویق انداختن کاهش سیاست های محرکی این بانک، افزایش یافت.

به گزارش جام اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ادامه سیاست‌های محرکی خود، طی دو روز گذشته شاهد بیش از 70 دلار افزایش بود و در معاملات روز جمعه به 1355.54دلار رسید.

قیمت جهانی طلا پس از اقدامات غیرمنتظرانه فدرال رزرو مبنی بر به تعویق انداختن کاهش سیاست های محرکی این بانک، افزایش یافت.

هر اونس طلا در ساعات ابتدایی آغاز به کار بازارهای جهانی به 1373 دلار رسید که اندکی با 1374 دلار روز پنج شنبه فاصله دارد.

هر اونس طلا در روز چهارشنبه به حدود 1300 دلار رسیده بود که طی دو روز گذشته بیش از 70 دلار افزایش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در 18 سپتامبر پس اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه به شواهد بیشتری مبنی بر بهبود وضعیت این کشور احتیاج دارد، 4.1 درصد افزایش یافت.

در لحظه انتشار این خبر، هر اونس طلا 10.71 دلار کاهش یافته و 1355.54 دلار معامله شده است.

به نوشته رویترز، بن برنانکه رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اوایل هفته گذشته از آغاز اجرای کاهش سیاست‌های خرید اوراق قرضه در سال جاری خودداری کرد و گفت: این برنامه در مسیر از پیش تعیین شده قرار نگرفته است.

بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند که بانک مرکزی آمریکا خریدهای ماهانه 85 میلیارد دلاری اوراق قرضه خود را به میزان 10 میلیارد دلار کاهش دهد.

قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی به علت پیش بینی در مورد کاهش خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو حدود 20 درصد از ارزش خود را از دست داد.

قیمت این فلز گران بها تا زمان اعلام این اقدام غافل گیرکننده فدرال رزرو، به علت خریدهای فنی تقویت می شد.

از دیگر عوامل افزایش شدید قیمت این فلز گران بها، کاهش ارزش دلار عنوان شده است.

همچنین احتمالا در نشست آتی بانک مرکزی آمریکا در 29 و 30 اکتبر، رئیس جدید فدرال رزرو تعیین خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► وصیت عجیب میلیونر عشق خودرو
بلک بري 4500 فرصت شغلي خود را حذف مي کند ◄

مطالب مرتبط
بنر