آگهی استخدام ساعت ساز برای تنظیم 1000 ساعت ملکه بریتانیا

چهارشنبه ، 3 مهر 1392 ، 13:36

یکی از بزرگترین مسؤولیت های این فرد تغییر زمان ساعت های ملکه و جلو و عقب کشیدن آنها براساس زمان زمستانی و تابستانی دو مرتبه در سال در ماه های مارس و اکتبر هر سال است.
کاخ پادشاهی بریتانیا برای تنظیم و نگهداری ساعت های موجود در کاخ های سلطنتی ، ساعت ساز استخدام می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، کاخ باکینگهام محل اصلی زندگی الیزابت دوم ملکه بریتانیا در لندن اعلام کرد نیازمند یک ساعت ساز برای نگهداری و نظارت بر فعالیت دقیق ساعت های کاخ های پادشاهی بریتانیاست.

روزنامه دیلی میرور نوشت که ساعت سازی که قرار است استخدام شود مسؤولیت نگهداری از ساعت های ملکه را برعهده خواهد داشت. تعداد این ساعت ها به یک هزار عدد می رسد. او باید همیشه مطمئن شود که این ساعت ها دقیق در حال کار کردن هستند. این ساعت ساز سالانه 31 هزار و 200 پوند دستمزد دریافت خواهد کرد.

یکی از بزرگترین مسؤولیت های این ساعت ساز، تغییر زمان ساعت ها و جلو و عقب کشیدن آنها براساس زمان های زمستانی و تابستانی در مارس و اکتبر هر سال است. این ساعت ها در انواع مختلف از جمله دیواری، رومیزی و جیبی است که در ساختمانهای پادشاهی در مناطق مختلف بریتانیا قرار دارند.

این ساعت ساز باید در کاخ باکینگهام مستقر شود و مسؤولیت ساعت های موجود در کاخ های سانت جیمس، کلارنیس هاوس، وندسور، هولیرود بالمورال و ساندرینگهام  را برعهده خواهد داشت.

در آگهی منتشر شده از سوی کاخ باکینگهام آمده است که این ساعت ساز باید از تجربه طولانی در کار با دست و تجهیزات برخوردار باشد و توانایی باز کردن ساعت ها، تمیز کردن و ساختن قطعات جدید آنها را داشته باشد.
هم اکنون در کاخ باکینگهام بیش از 250 کارمند فعالیت می کنند که از جمله می توان به آشپزها و خدمتکاران اشاره کرد.


کاخ باکینگهام یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطتنی فعال دنیا به شمار می رود. این کاخ در سال ۱۷۰۳ میلادی برای جان شفیلد، دوک باکینگهام ساخته شد و در سال ۱۷۶۲ جورج سوم، پادشاه وقت بریتانیا و ایرلند این کاخ را برای محل اقامت خود برگزید و از آن پس این کاخ به محل برگزاری مراسم رسمی و تشریفاتی دربار بریتانیا تبدیل شد.

این کاخ دارای 775  اتاق، 19 اتاق بزرگ، 52 اتاق سلطنتی و مهمان، 188 اتاق برای کارمندان، ، 92 دفتر و 78 توالت است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► رشد قیمتها در تالار شیشه ای
تصاویر اسکناس های ایران در دنیای واقعی ◄

مطالب مرتبط
بنر