تاييد ورود قطعات خودروی بی‌کیفیت چینی

چهارشنبه ، 10 مهر 1392 ، 10:18

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیرصنعت گفت: دامپینگ (ارزان فروشی) خودرو سواری چینی را در بازار ایران قبول ندارم هر چند در ناوگان سنگین و قطعات خودرو بحث هایی مطرح است.

به گزارش تسنيم محسن صالحی نیا در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه در بهترین سال های واردات خودرو ، حدود 43 هزار دستگاه خودرو از چین وارد کرده ایم ، افزود : با توجه به تولید 1.6 میلیونی خودرو در سال 90 واردات از چین حدود 3 درصد کل تولید خودرو در کشور بوده است.

وی افزود : پارسال هم که حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید کردیم واردات ما از چین حدود 3.5 درصد تولید خودرو در صنایع خودروسازی داخلی بود.

صالحی نیا با بیان اینکه واردات خودرو از چین باتوجه به شرایط کشور و توانمندی خودروسازان داخلی نگران کننده نیست ، گفت : چین خودروسازان بزرگی دارد که با کیفیت های مختلف تولید می کنند ، اعمال حداقل استانداردها در واردات خودرو از نظر ایمنی ، فنی ، کیفی ، عملکردی ، مصرف سوخت و تولید آلایندگی می تواند تضمین کننده واردات خودرو خوب به کشور باشد ضمن اینکه تاکنون تجربه واردات خودرو سواری کم کیفیت و بی کیفیت نداشتیم.

صالحی نیا با بیان اینکه بعضا بحث هایی در خصوص قطعه سازان  مطرح می شود که قابل تامل است ، گفت : بعضی از قطعه سازان به دلیل وجود محدودیت هایی در تامین قطعات و  برخی اجزا و مجموعه ها ، از ظرفیت قطعه سازان چینی استفاده کرده اند.

وی افزود : چین از نظر آمار تولید قطعات خودرو کم کم به بالاترین سطح تولید در دنیا نزدیک می شود و  بالاترین میزان تولید در دنیا نمی تواند از عوامل کیفی ، فنی و عملکردی خوب برخوردار نباشد.

صالحی نیا گفت : چین قطعه سازان بسیار خوب دارد و هم شرکت هایی دارد که با دانش بسیار خوب فعالیت می کنند و پیشنهاد ما به خودروسازان و قطعه سازان داخلی در استفاده از این قطعات و مجموعه ها رعایت موارد کیفی با وسواس بیشتر است.

وی تصریح کرد : باید مدیریت کنیم قطعات خودرو با شرایط کیفی و فنی مناسب و قیمت های رقابتی وارد شود.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► کدام رایانه برای کدام شغل؟
طلا دوباره گران خواهدشد/احتمال افزایش قیمت تا دو برابر ◄

مطالب مرتبط
بنر