تنها مراوده بانكي بين ايران و عربستان زائركارت پارسيان است

پنجشنبه ، 30 آبان 1387 ، 16:51

در حال حاضر بانك مركزي ايران با بانك عربستان هيچ گونه مراوده بانكي ندارد و فقط زائر كارت پارسيان در دوران حج در آنجا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
مهران شريفي ـ مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار  (ايسنا) درباره فعاليت بانكي كشور ايران با عربستان در زمان حج اظهار كرد: بانك مركزي ايران با بانك مركزي كشور عربستان مراوده بانكي ندارد و تنها بانك پارسيان از سال گذشته كارت‌هايي با عنوان زائر كارت صادر كرده كه در دوران حج مورد استفاده زائران قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: نحوه استفاده و دريافت اين كارت‌ها بدين شكل است كه فرد درخواست كننده نياز ارزي خود را به بانك پارسيان اعلام مي‌كند و بانك درخواست صدور كارت را به بانك عربستان مي‌دهد.
مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي با بيان اينكه متقاضي كارت خود را در تهران و از بانك پارسيان دريافت مي‌كند، تصريح كرد: دريافت اين كار مستلزم اين مساله است كه مشتري پول خود را كامل به بانك پارسيان تحويل دهد و آن كارت به ميزاني كه شارژ شده در كشور عربستان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي خاطرنشان كرد: زائران از طرح استفاده اين كارت‌ها بسيار استقبال كردند و حتي بسياري از اين افراد براي امنيت، پول نقد با خود جا به جا نمي‌كنند و تمام پول‌هاي خود را در اين كارت واريز و آنجا دريافت مي‌كنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► بانک‌‏ها از پرداخت ماليات دارايي‌‏هاي تجديد ارزيابي شده معاف شدند
پيشنهاد دولت پرداخت يارانه 40 تا 70 هزار توماني است ◄

مطالب مرتبط
بنر